اخباراخبار تکنولوژیخودرو

همکاری مرسدس بنز و انویدیا برای تولید ابر سیستم های نسل بعدی اتومبیل ها

این پلتفرم جدید مبتنی بر فناوری Orin مبتنی بر سیستم Nvidia خواهد بود و همچنین از پشته نرم افزاری Drive AGX مستقر در San Jose استفاده خواهد کرد. انویدیا برای اولین بار در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ از Orin در CES رونمایی کرد و گذشته از مشخصات خط بالا مانند امکان انجام حداکثر ۲۰۰ تریلیون عملیات در ثانیه ضمن استفاده از انرژی کم ، این شرکت هنوز جزئیات دیگری را ارائه نکرده است.

ویژگی های جدید انویدیا برای مرسدس بنز

ویژگی های جدید انویدیا برای مرسدس بنز

این پلتفرم جدید شامل یک پشته نرم افزاری کامل با سیستم است که می تواند انواع برنامه های رانندگی خودکار را پشتیبانی کند ، از جمله سیستم های پیشرفته کمک راننده مانند : سیستم راننده خودکار تسلا (Tesla’s Autopilot) و قابلیت سوپر کروز کادیلاک (Cadillac’s Super Cruise) و همچنین توابع پارکینگ بدون راننده مانند Tesla’s Smart Summon.

پلتفرم جدید شامل یک نرم‌افزار کامل سیستم نرم افزاری است که می تواند انواع مختلف برنامه های رانندگی خودکار را پشتیبانی کند.

این برنامه همچنین به روزرسانی های نرم افزاری مانند تلفن های هوشمند در تمام وسایل نقلیه مرسدس را که از چهار سال دیگر شروع می شود ، فعال می کند. خودروسازان قدیمی تلاش کرده اند تا تسلا را مسخره کنند ، که مدت ها پیش از این رهبری در ارسال به روزرسانی های خارج از کشور به مشتریان خود داشته است تا همه چیز را از سیستم کمک راننده “Autopilot” خود به محدوده وسایل نقلیه الکتریکی خود تغییر دهد.

مشابه این است که برای مثال اپل یا سامسونگ چگونه می توانند آپدیت های جدید برای تلفن هوشمند شما ارسال کنند.

سیستم راننده Nvidia می تواند سر و چشم راننده را ردیابی کند تا وقتی که به جاده توجه نمی کنند ، ارزیابی کند و به راننده هشدار دهد، همچنین می تواند فرکانس مردمک چشم را برای ارزیابی خواب آلودگی کنترل کند. با توجه به ترجیحات تولید کننده ، انویدیا می گوید این سیستم می تواند با استفاده از هشدارهای صوتی ، تصویری یا لمسی به راننده هشدار دهد تا تمرکز خود را به جاده بازگرداند.

سیستم “Drive IX” همچنین می تواند محیط خارج از وسیله نقلیه را بررسی کند. اگر راننده هنگامی رانندگی متوجه دوچرخه سواری که در کنار ماشین قرار دارد نشود، Nvidia می گوید سیستم “Drive IX” هشدار را فراهم می کند یا از نظر جسمی مانع از باز شدن درب خودرو می شود تا زمانی که دوچرخه سوار با خیال راحت عبور کند.

جنرال موتورز یکی از اولین خودروسازان بزرگ بود که پس از تسلا سیستم OTA را معرفی کرد. فورد گفت اخیراً شروع به تکمیل به روزرسانی های نرم افزاری برای مدل های ۲۰۲۰ خود خواهد کرد.

همچنین بخوانید  آشنایی با انواع کابل USB ، کدام کابل یو اس بی را باید استفاده کنیم؟

اولا کولنیوس مدیر عامل دایملر روز سه شنبه در بیانیه ای مشترک با انویدیا گفت: “با بارگیری توابع جدید و به روزرسانی های ابری ، می خواهیم سیستم را به طور مداوم به روز کنیم و از این طریق ارزش وسیله نقلیه را افزایش دهیم.”

این خبر در حالی به گوش می رسد که شرکت مادر مرسدس دایملر و BMW در حال پایان دادن به همکاری رانندگی خود بودند، واقعیتی که برخی از تحلیلگران صنعت را فراری نداد.

این دو غول خودرو آلمانی که در اوایل سال ۲۰۱۹ اعلام کردند قصد دارند بیش از ۱ میلیارد دلار را برای یک ویژگی مشترک که شامل اتومبیل های خودمختار ، حساس به صدا، اسکوتر برقی ، اشتراک خودرو و شارژ اتومبیل های برقی است ، هزینه کنند. اما این هفته ، این دو شرکت اعلام کردند که بخش خودروهای اتحاد متوقف خواهد شد.

به گزارش اخبار نیوز ، دایملر گفت که همکاری با شرکت BMW به این معنی است که مرسدس قادر نخواهد بود از فناوری به همان سرعتی که باید اکنون با Nvidia استفاده کند.

من گمان می کنم که دو خودروساز نمی توانند در حال استفاده از یک سیستم عامل توافق کنند و در حال حاضر BMW با بخشی از یک گروه فوق‌العاده همکاری می کنید که شامل اینتل ، Mobileye و فیات کرایسلر است ، که بر روی توسعه فناوری های نیمه خودمختار و کاملاً مستقل برای وسایل نقلیه تولیدی کار می کند.

هنوز مشخص نیست که پشته نرم‌افزار Nvidia در مقایسه با سایر راهکارها چقدر خوب عمل خواهد کرد، همچنین “انویدیا روی نرم‌افزار شبکه عصبی ” بسیار متمرکز است.

انویدیا ، یکی از مشهورترین تولید کنندگان کارت های گرافیک سیستمی ، چندین سال است که مشغول سرمایه گذاری پر رونق برای ساخت “مغز” هایی است که اتومبیل های خودران را به امید فروش آنها به خودروسازان بزرگ مانند Volvo است .

امین نوری

امیدوارم از مطالب سایت استفاده کنید و لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا