آموزش ویندوز

نحوه اشتراک گذاری رمز وای فای با کد QR در ویندوز ۱۱

در ویندوز ۱۱ نسخه ۲۴H2 می توانید با استفاده از یک کد QR برای به اشتراک گذاشتن رمز وای فای خود با سایر دستگاه های موجود اقدام کنید، ما در این راهنما سعی کرده ایم، نحوه انجام آن را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

اشتراک گذاری رمز وای فای به صورت سنتی اغلب ممکن است موجب بروز خطا های تایپی شود و به خصوص زمانی که رمز عبور پیچیده ای داشته باشید، فرایند وارد کردن آن به صورت دستی خسته کننده خواهد بود. یکی از راه حل های ساده و سریع برای این مشکل استفاده از کد های QR است. قابلیتی که با آمدن نسخه ۲۴H2 ویندوز ۱۱ برای کاربران در دسترس قرار گرفت که باعث می شود فرایند اشتراک گذاری رمز عبور ساده‌تر شود.

در این راهنما، نحوه یافتن و اشتراک گذاری رمز عبور Wi-Fi با استفاده از بارکد در ویندوز ۱۱ را توضیح خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید.

ایجاد کد QR برای به اشتراک گذاری رمز وای فای در ویندوز ۱۱

یک کد QR برای به اشتراک گذاری رمز وای فای در ویندوز 11 ایجاد کنید

برای به اشتراک گذاری وای فای خود با استفاده از کد QR می توانید مراحل زیر را انجام دهید. توجه داشته باشید که این فرایند تنها در نسخه های ۲۴H2 ویندوز ۱۱ و بالاتر از آن وجود دارد. اکنون بیایید نحوه انجام آن را مورد بررسی قرار دهیم:

  • برای باز کردن برنامه تنظیمات در ویندوز ۱۱ مقاله ما را در این رابطه مطالعه کنید.
  • از پنل سمت چپ به مسیر Network & Internet > Wi – Fi بروید.
  • تنظیمات وای فای خود را گسترش دهید.
  • در قسمت Wi – Fi Network Password بر روی گزینه Show کلیک کنید.
  • کد QR را برای اتصال بی سیم تایید کنید.
  • کد QR را با استفاده از برنامه پیشفرض گوشی اسکن کرده تا مطمدن شوید به اینترنت متصل می شود.

توجه داشته باشید که اگر نمی توانید این ویژگی را در رایانه خود پیدا کنید، ممکن است به این دلیل باشد که از نسخه پایین‌تر ۲۴H2 ویندوز ۱۱ استفاده می کنید. این ویژگی قرار است در آخر تابستان ۲۰۲۴ برای اکثر کاربران منتشر شود. بنابراین، توصیه می کنیم تا آن زمان برای دریافت این ویژگی صبر کنید.

مجددا متذکر می شویم، در صورتی که از این ویژگی استفاده می کنید، حتما کد QR را تنها با افراد و دوستان قابل اعتماد به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید  نحوه رفع مشکل 100 درصد شدن سی پی یو (CPU) در ویندوز

نکات امنیتی در رابطه با کد QR

اشتراک گذاری رمز وای فای با کد QR راحتی و امنیت بیشتری را برای کاربران به همراه دارد، با این حال، باید به یاد داشته باشید که برخی از موارد امنیتی را رعایت کنید. این موارد شامل نکته های زیر خواهد شد:

  • موارد امنیتی را رعایت کنید: کد QR را در مکان های عمومی قرار ندهید.
  • استفاده از شبکه میهمان: در صورتی که روتر شما از شبکه میهمان پشتیبانی می کند از آن استفاده کنید.
  • محدودیت دسترسی: تنها با افرادی که به آنها اعتماد کامل دارید، رمز وای فای خود را به اشتراک بگذارید.
  • تغییر دوره ای رمز وای فای: برای افزایش امنیت به صورت دورهای رمز عبور وای فای خود را تغییر دهید.

با رعایت کردن این موارد، می توانید به راحتی و به طور امن وای فای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

کد QR رمز وای فای

استفاده از کد QR برای به اشتراک گذاری رمز وای فای در ویندوز ۱۱ یک راهکار سریع و کارآمد است. با انجام مراحب ساده ای که در مقاله آورده شده است می توانید به راحتی رمز عبور وای فای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، بدون نگرانی از بروز خطا های تایپی یا حفظ پیچیدگی رمز عبور. این روش به خصوص در محیط های کاری یا مکان های عمومی که نیاز به اشتراک گذاری وای فای برای تعداد زیادی از افراد وجود دارد بسیار مفید خواهد بود.

عماد نوری

نویسنده و مدیر وب سایت بایت 360. به زبان ساده، پیچیدگی‌های تکنولوژی به خصوص سیستم عامل ویندوز رو توضیح میدم. همواره به دنبال نوآوری و ارائه محتوای به‌روز در دنیای فناوری هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا