آموزش اینترنت و شبکه

مقایسه سرعت اینترنت در کشورهای مختلف با ایران

سرعت اینترنت در کشورهای مختلف نسبت به ایران چگونه است؟ طبق آخرین گزارش‌های گرفته شده در ژانویه ۲۰۲۴ میلادی میانه سرعت اینترنت ایران ۳۲.۷۷ و میانه سرعت اینترنت ثابت کشور ۱۳.۵۸ مگابیت بر ثانیه بوده است!

گزارش نشان می‌دهد که جایگاه ایران در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین سرعت میانگین اینترنت موبایل تغییری نکرده و همچنان در رده ۷۳ قرار دارد. در ادامه همین گزارش گفته شد که جایگاه ایران در رده‌بندی اینترنت ثابت نیز رده ۱۵۴ بود که همین رقم نسبت به ماه قبل از آن ۲ پله صعود کرد و در واقع به رده ۱۵۲ رسید!

۱. سرعت اینترنت همراه در کره جنوبی

در زمینه‌ بهترین و بیشترین سرعت اینترنت در کشورهای مختلف که در رتبه‌ اول جهان قرار دارد، می‌توان به کشور کره جنوبی اشاره کرد. این کشور علاوه بر اینکه بالاترین سرعت متوسط اینترنت را دارد، همچنین برخوردار از بهترین پوشش اینترنتی نیز است.

گفتنی است که سرعت داده‌های موبایل به ۹۳. ۴ مگابایت بر ثانیه هم می‌رسد! گفتنی است که اینترنت ۴G کره‌ جنوبی تقریباً بیش از ۹۷ درصد کشور را بسیار عالی پوشش می‌دهد.

۲. سرعت اینترنت همراه در قطر

کشور آسیایی قطر با سرعت اینترنت ۸۳.۱۸ مگابایت بر ثانیه رتبه دوم را در مقایسه با سرعت اینترنت همراه کشورهای دیگر جهان به خود اختصاص داده است.

هر چند این سرعت اینترنت به‌پای سرعت اینترنت کره‌ جنوبی نمی‌رسد؛ ولی در کل نسبتاً پرسرعت است. بر همین اساس اگر چه این کشور از نظر پوشش‌دهی بسیار خوب عمل کرده؛ اما نسبت به سطح کشورهای دیگر در لیست قدرتمندترین‌ها نیست.

 

مقایسه سرعت اینترنت در کشورهای مختلف با ایران

۳. سرعت اینترنت همراه در امارات متحده عربی

از آن جایی که پوشش‌دهی اینترنت در کشور قطر اندکی نسبت به امارات متحده عربی اندکی بهتر است؛ ولی از لحاظ سرعت اینترنت، امارات چندقدمی جلوتر از کشور قطر قرار دارد.

در امارات نرخ میانگین سرعت اینترنت کاربران حدود ۸۶. ۵ مگابایت بر ثانیه است؛ ولی بااین‌وجود از نظر پوشش‌دهی در مقایسه با کشورهای دیگر در لیست به طور محدودی وجود دارد.

۴. سرعت اینترنت همراه در کانادا

به دلیل سرعت بالای اینترنت، کشور کانادا در حدود ۷۴.۴۲ مگابایت بر ثانیه و پوشش‌دهی بالای ۸۸ درصدی مقام چهارم را در فهرست پرسرعت‌ترین‌ها کسب کرده است.

۵. سرعت اینترنت همراه در هلند

بالاترین سرعت اینترنت همراه در اروپا، مربوط به کشور قدرتمند هلند است‌. این کشور با سرعت اینترنت ۷۰.۲۲ مگابایت بر ثانیه و پوشش‌ وسیع ۹۲.۸ درصدی  نسبت به کشورهای اروپایی در صدر سرعت اینترنت همراه قرار دارد؛ ازاین‌رو شرایط در اروپا به طور مداوم در حال تغییر است.

۶. سرعت اینترنت همراه در نروژ

در خصوص سرعت اینترنت در کشورهای مختلف، کشور نروژ را می‌توان نام برد که با برخورداری از سرعت اینترنت ۴G پس از هلند در حدود ۶۸.۱۵ مگابایت بر ثانیه قرار دارد. با این حساب در این کشور پوشش‌دهی اینترنت به نسبت هلند به‌مراتب بیشتر است. در لیست کشورهای دارای بهترین اینترنت این دو کشور جای یکدیگر را می‌گیرند.

۷. سرعت اینترنت همراه در استرالیا

استرالیا از جمله کشورهای دیگری است که در فهرست کشورهای دارای بهترین اینترنت همراه رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. این کشور بیش از ۹۰ درصد مشمول پوشش‌دهی اینترنت ۴G است و این موضوع بر اساس وسعت و اندازه‌ این کشور، بسیار چشمگیر به نظر رسید. ناگفته نماند که مخاطبان اینترنت در کشور استرالیا حتی این امکان را دارند که سرعت ۶۴.۰۴ مگابایت در ثانیه را هم تجربه کنند.

۸. سرعت اینترنت همراه در سنگاپور

از کشورهای دیگر آسیایی که جزو لیست برترین سرعت اینترنت قرار دارد، کشور سنگاپور است. این کشور هشتمین رتبه را در این فهرست با میانگین اینترنت همراه ۵۵.۱۱ مگابایت بر ثانیه به خود اختصاص داده است.

 

سرعت اینترنت در کشورهای مختلف

۹. سرعت اینترنت همراه در تایوان

کشور تایوان پس از سنگاپور با میانگین سرعت اینترنت همراه ۴۴.۵۴ مگابایت بر ثانیه این کشور قرار می گیرد و در واقع بیش از ۹۲ درصد این کشور برخوردار از پوشش دهی اینترنتی ۴G است. از آنجایی که چندین کشور دیگر در تمام جهان سرعت‌های بسیار بالاتری را ارائه می‌دهند، اما بااین‌وجود پوشش‌دهی آن‌ها در یک اندازه و سطح نیست.

۱۰. سرعت اینترنت همراه در ایالات متحده آمریکا

پوشش‌دهی اینترنتی ایالات متحده آمریکا در حدود ۹۳ درصد است. در صورتی که سرعت اینترنت در این کشور افزایش پیدا کند، آمریکا از لحاظ سرعت در لیست بهترین های سرعت اینترنت در جهان بالا و بالاتر می رود. در این صورت هم اکنون سرعت اینترنت در این کشور تقریبا حدود ۴۱.۹۳ مگابایت بر ثانیه است.

بررسی وضعیت اینترنت در ایران

در کشور ایران وضعیت اینترنت از لحاظ مختلفی قابل‌بررسی است که در جدول زیر به اصلی‌ترین آن‌ها اشاره مختصری کرده‌ایم.

سرعت

رتبه ایران در شاخص جهانی سرعت اینترنت مقام ایران در سال ۲۰۲۳، رتبه ۱۵۴ در بین ۱۸۰ کشور دیگر بود. آمار نشان‌داده‌شده ثابت کرده که سرعت اینترنت در ایران به طور شگفت‌آوری از میانگین جهانی بسیار پایین‌تر است.

کیفیت

از دیگر مشکلاتی است که کاربران ایرانی به طور مداوم با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، کیفیت نامناسب و ناپایداری اینترنت نیز است.

قیمت

در مقایسه با برخی از کشورهای جهان، قیمت اینترنت در ایران به طور قابل‌توجهی بالا است. فارغ از اینکه در شاخص جهانی قیمت اینترنت در سال ۲۰۲۳، رتبه ایران از بین ۱۸۰ کشور مختلف مقام ۸۸ را به خود اختصاص داده است.

محدودیت‌های اعمال شده بر سرعت اینترنت در کشورهای مختلف

در کشورهای مختلف، محدودیت‌های اعمال شده بر اینترنت تنوع بسیار گسترده‌ای دارد. در بسیاری از کشورها مثل چین، اینترنت به‌شدت فیلتر و سانسور می‌شود. دسترسی به بسیاری از وب‌سایت‌ها و خدمات آنلاینی چون شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و وب‌سایت‌های خبری در این کشورها مسدود هستند.

یکی دیگر از این محدودیت‌ها، مربوط به کاهش سرعت اینترنت است. دولت‌ها همچنین این امکان را دارند که به طور عمدی سرعت اینترنت را کاهش دهند تا دسترسی به وب‌سایت‌ها و خدمات آنلاین را سخت‌تر کنند و در نهایت اینکه این دولت‌ها با نظارت بر اینترنت می‌توانند فعالیت آنلاین کاربران را ردیابی کنند.

افدل گروپ؛ تجربه سفری شیرین و لذت‌بخش

این روزها مهاجرت به کشورهای دیگر به یکی از مهم‌ترین آرزوهای افراد تبدیل شده است. طبیعتاً اگر بخواهید در خارج از ایران کار کنید، به یک مؤسسه مهاجرتی معتبری نیاز دارید تا به شما در این زمینه کند.

در همین راستا مؤسسه مهاجرتی افدل گروپ که شاید بارها اسم این آژانس مسافرتی به عنوان یکی از معتبرترین و موفق‌ترین مؤسسه‌ها در کشور به گوشتان رسیده باشد. تیم افدل مرحله‌به‌مرحله از لحظه اقدام تا اخذ اقامت، کار و زندگی همراه شما است.

 

محدودیت‌های اعمال شده بر سرعت اینترنت در کشورهای مختلف

شرکت مهاجرتی افدل گروپ تمامی خدمات گسترده‌ و موردنیاز متقاضیان اعم از مهاجرت تحصیلی به دبی، کار در عمان، سرمایه‌گذاری به کانادا، ثبت انواع شرکت در دبی و سایر خدمات مربوط به کشورهای دیگری چون استرالیا، انگلیس، قبرس، یونان، ترکیه و… را هم ارائه می‌دهد. این مؤسسه با مشاوره‌های تخصصی و بسیار سودمند خود به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان بهترین نتیجه را کسب کرده و شانس موفقیت پرونده مهاجرتی خود را افزایش دهید.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا