بررسی تلویزیون و مانیتور

معرفی بهترین مانیتور های خمیده ۲۰۲۴ – پیشنهاد ۴ نمایشگر برتر برند های مطرح

در این مطلب از سایت تک تیپ قصد داریم تا بهترین مانیتور های خمیده ۲۰۲۴ را معرفی کنیم. این موارد بر اساس کیفیت و محبوبیت رتبه بندی شده اند.

در دنیای فناوری، مانیتور ها همواره نقش مهمی را در نمایش تصاویر، اجرای بازی ها، تولید محتوا و محیط های حرفه ای ایفا می کنند. همانطور که به گزینه هایی در سال ۲۰۲۴ می پردازیم، بازار پر از مواردی است که می تواند نیاز و ترجیحات مختلف را برآورده کند. چه یک کاربر حرفه ای باشید که نیاز به دقت رنگ بالایی است، و یا یک گیمر باشید که به دنبال نرخ تازه سازی تبدیلی است، مانیتور هایی وجود دارند که برای پاسخگویی به خواسته های شما طراحی شده است.

از جمله مهم ترین آنها می توان به نمایشگر های خمیده اشاره کرد. مواردی که گران تر از نمونه های تخت خواهد بود، اما می توانند ویژگی های بهتری را نسبت به آنها ارائه کنند.

ما در این مقاله سعی کرده ایم، یک راهنمای جامع برای برخی از بهترین مانیتور های خمیده ۲۰۲۴ را مورد بررسی قرار دهیم. بهترین گزینه ما در این لیست مانیتور Alienware AW3423DWF QD-OLED خواهد بود. نمایشگری با ابعاد ۳۴ اینچ که می تواند کیفیت مطلوبی را در اجرای ویدیو، بازی و تصاویر ارائه کند.

مانیتور Alienware AW3423DWF QD-OLED

مانیتور Alienware AW3423DWF QD-OLED

ابعاد نمایشگر ۳۴ اینچ
ابعاد پنل ۳۲.۱ * ۱۶.۴-۲۰.۷ * ۱۴.۳ اینچ
ضخامت پنل ۵ اینچ
کیفیت نمایشگر ۳۴۴۰ * ۱۴۴۰
نرخ تازه سازی ۱۶۵ هرتز (DisplayPort)، ۱۲۰ هرتز (HDMI)
زمان پاسخ گویی ۱ میلی ثانیه
پورت یک پورت HDMI، دو پورت DisplayPort، چهار  پورت USB-A، خروجی صدا و هدفون
روشنایی ۲۳۶ نیت در حالت استاندارد
وزن ۹.۳ کیلو گرم

Alienware AW3423DWF QD-OLED عنوان بهترین مانیتور منحنی لیست ما قرار می گیرد. نمایشگری با ابعاد ۳۴ اینچ، رزولوشن ۱۴۴۰ * ۳۴۴۰ و نرخ تازه سازی ۱۶۵ هرتزی که می تواند تصاویر بدون وقفه را به نمایش بگذارد.

AW3423DWF از یک پنل جدید در نمایشگر خود استفاده می کند، QD-OLED که در آن QD مخفف Quantum Dot است. اگر بخواهید از این ویژگی بیشتر بدانید، باید بگوییم که QD در واقع پنلی با رنگ های آبی قرمز و سبز است. در این نمایشگر، رنگ ها بیشتر و کیفیت بالاتری ارائه می شوند و می توان در ویدیو های HDR تا ۱,۰۰۰ نیت را دریافت کرد.

عملکرد بازی نیز، در AW3423DWF بسیار قابل قبول خواهد بود. نمایشگری با نرخ تازه سازی ۱۶۵ هرتز است و از قابلیت های AMD FreeSync و Nvidia G-Sync پشتیبانی می کند. همچنین دارای زمان پاسخ گویی ۰.۱ میلی ثانیه است و از نظر بصری می تواند با یک نمایشگر ۲۴۰ هرتزی رقابت کند.

همچنین بخوانید  مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Strix XG438Q معرفی شد + بررسی کامل

البته انحنا و نسبت تصویر ۲۱:۹ نیز تجربه بازی را بهبود می بخشد. شعاع ۱۸۰۰R تعادل خوبی بین رنگ ها و مقیاس تصاویر ایجاد می کند. AW3423DWF به همان اندازه که برای سرگرمی مناسب است می توان از آن برای کار نیز استفاده کرد. به عنوان مثال، بسیاری از گیمر ها بر این عقیده اند که انحنای ایجاد شده برای اجرای بازی های شوتر (تیر اندازی) بسیار مناسب خواهد بود. از طرفی برای گرافیست ها و کسانی که به دقت رنگ زیاد نیاز دارند نیز کمک خواهد کرد که بدون کالیبراسیون مجدد رنگ های اصلی یک تصویر را مشاهده کنند.

مانیتور Gigabyte G27FC

مانیتور Gigabyte G27FC

ابعاد نمایشگر ۲۷ اینچ
ابعاد پنل ۶۱۰ * ۳۶۳ * ۲۰۸ میلی متر
ضخامت پنل ۷۹ میلی متر
کیفیت نمایشگر ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰
نرخ تازه سازی ۴۸ الی ۱۸۰ هرتز
زمان پاسخ گویی ۱ میلی ثانیه
پورت دو پورت HDMI، یک پورت DisplayPort و یک عدد جک ۳.۵ میلی متری هدفون
روشنایی ۲۴۱ نیت در حالت استاندارد
وزن ۴.۵ کیلو گرم

در دسته مانیتور های اقتصادی یافتن یک نمونه نمایشگر خوب که بتواند علاوه بر حالت خمیده، کیفیت مناسب بدنه و رزولوشن مطلوب را به همراه داشته باشد روز به روز سخت تر می شود. با این حال، نمایشگر Gigabyte G27FC کیفیت را ارتقاء داده است. سخت افزاری که از یک نمایشگر ۲۷ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰p، نرخ به روزرسانی ۱۸۰ هرتزی و قابلیت HDR که با قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار به فروش می رسد.

GS27FC عملکرد مناسبی را نیز در بازی ها ارائه می دهد: نرخ تازه سازی به ۱۸۰ هرتز بدون اورکلاک و به صورت تطبیقی. با این حال، باید بدانید که اسپیکر یکپارچه و پورت های USB را ندارد، روشنایی تصویر پایین است و تراکم پیکسلی آن به ۸۲ppi می رسد. برای یک نمایشگر با چنین قیمتی خوب به نظر می رسد، اما اگر به نمایشگر نزدیک شوید می توانید ساختار نقطه ها را ببینید.

مانیتور Samsung Odyssey OLED G8

مانیتور Samsung Odyssey OLED G8

ابعاد نمایشگر ۳۴ اینچ
ابعاد پنل ۸۱۴ * ۴۰۱-۵۲۳ * ۱۹۳ میلی متر
ضخامت پنل ۱۲۸ میلی متر
کیفیت نمایشگر ۳۴۴۰ * ۱۴۴۰
نرخ تازه سازی ۱۷۵ هرتز
زمان پاسخ گویی ۰.۰۳ میلی ثانیه
پورت یک پورت Mini DP 2.0، یک پورت Micro HDMI، دو پورت USB-C یک عدد جک ۳.۵ میلی متری هدفون
روشنایی ۴۰۰ نیت در حالت HDR
وزن ۷.۵ کیلو گرم

 Samsung Odyssey OLED G8 یک مانیتور منحنی شکل OLED شیک است که یک رغیب جدی برای Alienware AW3423DWF خواهد بود. مانند آن مانیتور Odyssey OLED G8 دارای یک نمایشگر ۳۴ اینچی با کیفیت تصویر خیره کننده است. نرخ تازه سازی سریع ۱۷۵ هرتز و زمان پاسخگویی ۰.۰۳ میلی ثانیه عملکر خوبی را ارائه می کند، به ویژه برای بازی هایی که نیاز به عملکرد بالایی دارد. در حالی که این مانیتور با قیمتی برابر با ۱,۸۰۰ دلار عرضه می شود، همچنان ارزش خرید را دارد.

همچنین بخوانید  خرید تلویزیون ال جی C2 با بهترین قیمت

مانیتور LG UltraGear 45GR75DC

مانیتور LG UltraGear 45GR75DC

ابعاد نمایشگر ۴۵ اینچ
ابعاد پنل ۱۰۸۵ * ۴۴۹-۵۵۹ * ۳۲۸ میلی متر
ضخامت پنل ۱۶۵ میلی متر
کیفیت نمایشگر ۵۱۲۰ * ۱۴۴۰
نرخ تازه سازی ۲۰۰ هرتز
زمان پاسخ گویی ۱ میلی ثانیه
پورت دو پورت HDMI، یک پورت DisplayPort، یک پورت USB-C و دو پورت USB-A
روشنایی ۳۰۷ نیت
وزن ۸.۸ کیلو گرم

اگر به دنبال یک مانیتور منحنی هستید که از AMD FreeSync پشتیبانی کند، ال‌جی UltraGear ۴۵GR75C یک انتخاب عالی است. ال جی سعی کرده است محصول جدید فوق عریض خود را با شرکت AMD همگام کند. تکنولوژی که تنها ۸۹۹ دلار قیمت دارد و می تواند بهترین کیفیت را در اختیار شما قرار دهد. UltraGear ۴۵GR75C دارای رزولوشن ۵۱۲۰ * ۱۴۴۰ نرخ تازه سازی ۲۰۰ و زمان پاسخ گویی کم ۱ میلی ثانیه است که در اجرای بازی ها و ویدیو های با کیفیت می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

بهترین مانیتور های خمیده ۲۰۲۴

انتخاب بهترین مانیتوز خمیده در سال ۲۰۲۴ به نیاز های خاص شما بستگی دارد، خواه برای یک بازی، کار یا استفاده های روز مره باشد. مانیتور های ذکر شده در بالا نشان دهنده اوج فناوری و نوآوری در دسته های مربوط به خود هستند و ترکیبی از عملکرد برتر، ویژگی های پیشرفته و تجربیات فراگیر را ارائه می دهند. بنابراین، با توجه به انتظاری که از یک نمایشگر دارید، سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید. این موارد می تواند مانند قیمت، رزولوشن، دقت رنگ و نرخ تازه سازی باشد.

عماد نوری

نویسنده و مدیر وب سایت بایت 360. به زبان ساده، پیچیدگی‌های تکنولوژی به خصوص سیستم عامل ویندوز رو توضیح میدم. همواره به دنبال نوآوری و ارائه محتوای به‌روز در دنیای فناوری هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا