آموزش شبکه اجتماعی

محبوب‌ترین ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی کدام است؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که ارز دیجیتالی را که در شبکه‌های اجتماعی محبوب است را بشناسید؟ این روزها با افزایش نگاه‌ها و توجه‌ها به ارزهای دیجیتال، معمولا ارزهایی که در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار هستند، نیز توجه بیشتری به خود جلب کرده‌اند، اما آیا می‌دانید کدام یک از این ارزها به عنوان محبوب‌ترین ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شوند؟ بیایید با هم به بررسی این موضوع بپردازیم و محبوب‌ترین ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی را کشف کنیم.

بیت کوین؛ پادشاه بازار ارزهای دیجیتال

 

بیت‌کوین به‌عنوان پرطرفدارترین ارز دیجیتال در دنیا شناخته می‌شود. این ارز به‌صورت مستقل از هر فرد، گروه یا نهادی طراحی شده است و برای استفاده به عنوان پول و ابزار پرداختی بدون نیاز به واسطه‌های معتمد (مانند کارخانه یا بانک) در تراکنش‌های مالی استفاده می‌شود. بیت‌کوین به ماینرهای بلاک‌چین پاداش می‌دهد که تراکنش‌ها را تایید می‌کنند. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۹ توسط توسعه‌دهنده ناشناس یا گروهی از توسعه‌دهندگان با نام ساتوشی ناکاموتو به عموم معرفی شد.

امروزه بیت‌کوین به عنوان یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال پر استفاده، به عنوان پیشتاز و پیشوا در دنیای ارزهای دیجیتال است و طرفداران بسیاری دارد.

خرید بیت‌کوین از صرافی ارز دیجیتال به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری و ابزار مالی جذاب، می‌تواند بسیار سودده باشد. این ارز دیجیتال، با ارزش ثابت و تقاضای پایدار، به عنوان ابزار محبوب در بازارهای مالی و اکوسیستم ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

اتریوم؛ رمزارزی برای قراردادهای هوشمند

اتریوم (ETH) به عنوان اولین جایگزین بیت‌کوین در لیست محبوب‌تری ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم نرم‌افزاری غیرمتمرکز است که امکان اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را بدون هیچ گونه خرابی، کلاهبرداری یا دخالت شخص ثالث فراهم می‌کند.

این پلتفرم اهدافی از جمله ایجاد محصولات مالی غیرمتمرکز دارد که به همه افراد در سراسر جهان، بدون توجه به ملیت یا قومیت، دسترسی آزاد می‌دهد. از اتر (ETH) به عنوان توکن رمزنگاری این پلتفرم برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و پرداخت‌ها استفاده می‌شود. شما می‌توانید خرید اتریوم را از صرافی ارز دیجیتال انجام دهید.

اتریوم در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ انتقال خود را به روش اعتبارسنجی اثبات سهام (PoS) کامل کرد. این روش انرژی کمتری نیاز دارد و امکان بهبود کارایی بلاک‌چین و اجازه به مقیاس‌پذیری بهتر را فراهم می‌کند. اتر (ETH) که در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شده است، در حال حاضر دومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت‌کوین از نظر ارزش بازار است.

 

 

محبوب‌ترین ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی

تتر؛ پناه‌گاه امن سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال

در لیست محبوب‌ترین ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی به بعد از اتریوم به تتر می‌رسیم. تتر (USDT) یکی از اولین و محبوب‌ترین استیبل‌کوین‌ها است. ارزهای دیجیتال جایگزین که هدفشان تطبیق ارزش بازار خود به ارز یا سایر نقاط مرجع خارجی برای کاهش نوسان است.

از آنجایی که اکثر ارزهای دیجیتال، حتی ارزهای اصلی مانند بیت کوین، دوره‌های مکرری از نوسانات چشمگیر را تجربه کرده‌اند، تتر و سایر استیبل کوین‌ها تلاش می‌کنند تا نوسانات قیمت را هموار کرده تا کاربرانی را جذب کنند که در غیر این صورت ممکن است محتاط باشند.

قیمت Tether مستقیما با دلار آمریکا مرتبط است؛ زیرا توسعه دهندگان ادعا می‌کنند که برای هر USDT در گردش یک دلار آمریکا نگه می‌دارند. این سیستم به کاربران این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر از سایر ارزهای دیجیتال به دلار آمریکا نقل و انتقالات را به موقع‌تر از تبدیل واقعی به ارز استاندارد انجام دهند.

تتر که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد، خود را به عنوان پلتفرم مجهز به بلاک‌چین توصیف می‌کند تا استفاده از ارز فیات به صورت دیجیتالی را آسان‌تر کند. نوسانات و پیچیدگی اغلب مرتبط با ارزهای دیجیتال است. در ۲۲ جولای ۲۰۲۳، تتر با ارزش بازار ۸۳.۸ میلیارد دلار و ارزش هر توکن ۱.۰۰ دلار، سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار بود.

Toncoin؛ ارز دیجیتال محبوب به‌علت بازی‌های تلگرامی

امروزه با وجود افزایش بازی‌های تلگرامی که برای معرفی ارزهای دیجیتال جدید راه‌اندازی می‌شوند، ارز دیجیتال تون به‌عنوان محبوب‌ترین ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. Toncoin شبکه بلاک‌چین است که در سال ۲۰۱۸ توسط تلگرام، برنامه پیام‌رسان محبوب، راه‌اندازی شد. در آن زمان، تلگرام مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه خصوصی برای ایجاد بلاک‌چین جدیدی به نام Toncoin، که قرار بود رقیب اتریوم باشد، جمع‌آوری کرد. ton در Toncoin مخفف The Open Network است.

با این حال پیش از راه‌اندازی رسمی Toncoin، تلگرام این پروژه را ترک کرد. دلیل این ترک این بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ادعا داشت که دلار TON اوراق بهادار است و از تلگرام شکایتی کرده بود.

پس از این اتفاق، در سال ۲۰۲۱ توسعه‌دهندگان مستقل از تلگرام، پروژه Toncoin را به دست گرفتند. در همین سال، تون کوین زنجیره‌بلوکی خود را راه‌اندازی کرده و توکن TON را معرفی کرد. از آن زمان تاکنون، پروژه‌های جدیدی از قبیل TEPE و FISH، که اکنون بهترین میم‌کوین‌های Ton در سال ۲۰۲۴ هستند، در حوزه بلاک‌چین پیشرفت کرده‌اند.

با اینکه Toncoin مستقل از تلگرام است، پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام، در سال ۲۰۲۱ در تلگرام پستی راجع به این پروژه منتشر و از Toncoin حمایت کرد. او همچنین نوشت که تلگرام هیچ ارتباط مالی یا تکنولوژیکی با TON ندارد.

 

 

محبوب‌ترین ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی

Shiba؛ محبوبیتی که از طریق فضای مجازی بدست آمد

Shiba Inu ارز دیجیتال است که در اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی شد و با عرضه اولیه ۱ کوادریلیون توکن به وجود آمد. یکی از لحظات مهم در تاریخ Shiba Inu در ماه مه ۲۰۲۱ بود، زمانی که بنیانگذار آن، نیمی از توکن‌ها را به ویتالیک بوترین اهدا کرد. این اقدام به عنوان ترفند تبلیغاتی برای جلب توجه به این ارز دیجیتال به حساب آمد. این خبر باعث شد که این ارز برای مدتی به‌عنوان محبوب‌ترین ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی به حساب آید.

ارز دیجیتال Shiba در حال حاضر حدود ۵۴۹ تریلیون توکن در گردش دارد، که نشان از وجود ارزی جذاب برای سرمایه‌گذاران است. در ماه جولای ۲۰۲۱، Shiba Inu صرافی غیرمتمرکز خود به نام ShibaSwap راه‌اندازی کرد، که برای جامعه این ارز امکان معامله و تبادل توکن‌های Shiba Inu را فراهم می‌کند.

از نظر ارزش، Shiba Inu با قیمتی بسیار کمی، یعنی ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۱۹ دلار، در سال ۲۰۲۱ شروع به عمل کرد، اما به اوج خود، یعنی ۰.۰۰۰۰۸۸۴۵ دلار رسید. این افزایش قیمت چشمگیری بود که نشان از جذابیت و توجه بسیاری به این ارز دیجیتال دارد. در نهایت Shiba Inu با همکاری با دیوید فولک، قصد دارد پروژه بازی رمزنگاری را توسعه دهد که می‌تواند یک گام مهم در جهت گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین باشد.

سخن پایانی

در نهایت، باید توجه داشت که محبوبیت ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی به عوامل مختلفی بستگی دارد و ممکن است در طول زمان تغییر کند، اما در حال حاضر براساس آمار و اطلاعات موجود، بیت کوین و سایر ارزهای اشاره شده به عنوان محبوب‌ترین ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده‌اند.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا