آموزش ویندوزاخبار سیستم عامل

مایکروسافت به تازگی راه دیگری را برای اتصال تلفن به ویندوز ۱۱ آماده کرده است

چه چیزی خواهید خواند

  • مایکروسافت بر روی کار بر روی ویژگی خاصی است که به تلفن هوشمند شما اجازه می دهد تا در فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ ظاهر شود.
  • این ویژگی به شما امکان می دهد تا فایل های موجود در گوشی خود را از طریق فایل اکسپلورر بدون نیاز به اتصال تلفن به رایانه شخصی با سیم پیمایش کنید.

اتصال تلفن هوشمند به سیستم عامل ویندوز در چند سال اخیر بسیار آسان شده است.علاوه بر سرویس های که در فرم های مختلف گسترش می یابند، برنامه های متعدد دیگری نیز وجود دارد که برای اتصال ساده‌تر گوشی به ویندوز ۱۱ تولید و عرضه شده اند. در این میان، ویندوز یکی از آن دسته غول های فناوری است که قصد دارد اتصال رایانه و تلفن را به صورت محلی انجام می دهد. اگرچه، ویندوز ۱۱، در آینده سعی می کند این ویژگی را ارتقاء دهد.

بر اساس اطلاعات فاش شده توسط یکی از کارشناسان حوزه آی تی مایکروسافت به زودی از نمایش یک دستگاه تلفن همراه در قسمت سمت چپ فایل اکسپلورر پشتیبانی خواهد کرد. اگرچه، همچنان این ویژگی قابل استفاده است اما نیاز به ارتباط سیمی خواهد بود. اما امکان انتقال فایل ها به صورت بی سیم تجربه یکپارچه تری را ارائه خواهد داد. به گفته این کارشناس، در آپدیت های نه چندان دور به احتمال فراوان چنین ویژگی را مشاهده خواهیم نمود.

اگرچه، مایکروسافت در مورد این ویژگی به صورت عمومی صحبت نکرده است، اما پیشبینی می شود که در آینده راه خود را در کانال های اینسایدر باز کند. این ویژگی جدید ویندوز ۱۱ بخشی از برنامه جدید “manage mobile devices” است که در نسخه ۲۴H2 ارائه خواهد شد. این ویژگی به شما امکان می دهد تلفن هوشمند خود را خارج از برنامه Phine Link و بدون استفاده از کابل به رایانه متصل کرده و به مواردی چون تصاویر و یا ویدیو ها دسترسی داشته باشید. همچنین بتوانید گوشی را به عنوان یک وب کم در رایانه استفاده کنید، البته بدون اتصال سیمی. اگرچه، Phone Link در دسترس خواهد بود و راه های مختلفی را برای همگام سازی تلفن همراه با رایانه شخصی مانند پیام ها و یا نوتیفیکیشن ها را ارائه خواهد داد.

ویژگی‌های اصلی قابلیت جدید

  • اتصال بی‌سیم و یکپارچه: کاربران می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به کابل، تلفن خود را به ویندوز ۱۱ متصل کنند.
  • انتقال سریع داده‌ها: امکان انتقال فایل‌ها و داده‌ها بین تلفن و کامپیوتر با سرعت بالا.
  • هماهنگی برنامه‌ها: قابلیت همگام‌سازی برنامه‌ها بین تلفن و کامپیوتر، به‌گونه‌ای که کاربران بتوانند کارهای خود را در هر دو دستگاه ادامه دهند.
  • نوتیفیکیشن‌ها و پیام‌ها: دریافت و پاسخ به نوتیفیکیشن‌ها و پیام‌ها از طریق کامپیوتر.
همچنین بخوانید  چگونه یک فایل را زیپ کنیم ؟ آموزش زیپ کردن فایل

اهداف مایکروسافت از توسعه این قابلیت

مایکروسافت با ارائه این قابلیت جدید چند هدف کلیدی را دنبال می‌کند:

  • بهبود تجربه کاربری: ایجاد یک تجربه یکپارچه و هماهنگ بین دستگاه‌های مختلف کاربران.
  • رقابت با سایر سیستم‌عامل‌ها: بهبود قابلیت‌های ویندوز ۱۱ برای رقابت بهتر با سیستم‌عامل‌های دیگر مانند macOS است که دارای قابلیت‌های مشابهی هستند. این می تواند علاقه مندان به استفاده از ویندوز را بیشتر کند.
  • افزایش تعامل کاربران: تعامل کاربران با اکوسیستم ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت افزایش خواهد یافت و کاربران می توانند به سرعت به تصاویر، ویدیو ها و نوتیفیکیشن های تلفن همراه خود دسترسی داشته باشند.

این ویژگی قرار است در سال جاری منتشر شود

مایکروسافت با ارائه‌ی این قابلیت جدید نشان داده است که همچنان به دنبال بهبود و توسعه‌ی اکوسیستم ویندوز و ایجاد تجربه‌ی کاربری بهتر برای کاربران خود است. با اینکه هنوز امکان استفاده عمومی از این قابلیت وجود ندارد، انتظار می‌رود با عرضه‌ی عمومی آن، کاربران بتوانند از یک تجربه‌ی یکپارچه و هماهنگ بین تلفن و کامپیوتر خود بهره‌مند شوند. تا آن زمان، کاربران می‌توانند منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی ویندوز ۱۱ باشند و از قابلیت‌های جدیدی که مایکروسافت ارائه می‌دهد، استفاده کنند.

عماد نوری

نویسنده و مدیر وب سایت بایت 360. به زبان ساده، پیچیدگی‌های تکنولوژی به خصوص سیستم عامل ویندوز رو توضیح میدم. همواره به دنبال نوآوری و ارائه محتوای به‌روز در دنیای فناوری هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا