آموزش لینوکس

لینوکس در کجای اندروید مخفی شده است؟

لینوکس به‌علت برخورداری از ویژگی‌هایی نظیر منبع باز، امنیت بالا و در دسترس بودن توزیع‌های مختلف آن مانند اوبونتو(Ubuntu)، آرچ لینوکس(Arch Linux) و فدورا(Fedora) کابران بسیار زیادی را از سرتاسر جهان مجذوب خود کرده است. خوب است بدانید که اندروید از هسته لینوکس تشکیل شده؛ اما لینوکس از کد جاوا پشتیبانی نمی‌کند. به همین علت برنامه‌های لینوکس در اندروید و برعکس قابل اجرا نیست.برای اینکه کاربران هر دو سیستم عامل بتوانند از لینوکس و اندروید استفاده کنند، شبیه‌ سازها طراحی و تولید شده‌اند. درصورتی‌که قصد دارید از شبیه سازها استفاده کنید، باید به‌طور کامل با آن‌ها آشنا شوید، در ادامه برای بررسی مزیت شبیه سازهای لینوکس برای اندروید با ما همراه باشید.

برای ورود به بهترین دوره آموزش لینوکس رایگان فارسی می توانید به دوره های توسینسو مراجعه کنید

منظور از شبیه‌ساز لینوکس برای اندروید چیست؟

شبیه سازهای ترمینال لینوکس برای اندروید، برنامه‌هایی هستند که به فرد اجازه می‌دهند تا برنامه‌های لینوکس را به راحتی برروی دستگاه اندروید اجرا کنند. در برنامه‌های شبیه‌ساز، ترمینال‌های لینوکس جهت تولید و مدریت فایل و قابلیت‌های اصلی لینوکس برروی اندروید قابل استفاده است.

از مزیت شبیه سازهای لینوکس برای اندروید می‌توان به دسترسی کامل به مجموعه‌ای از ابزارهای لینوکس اشاره کرد، که این ابزارها برای افراد توسعه دهنده، کاربران و مدیران سیستم که می‌خواهند از لینوکس برروی دستگاه اندروید خود استفاده کنند، بسیار مفید و کاربردی است.

مزیت شبیه سازهای لینوکس برای اندروید

برنامه‌های شبیه‌ساز، درواقع به توسعه دهندگان و کاربران این امکان را می‌دهد تا سیستم عامل‌های قدیمی‌تر را به‌راحتی برروی سیستم خود اجرا کنند، به‌طوری که در حالت معمول اجرای آن برروی سیستم سخت افزاری امکان‌پذیر نبوده و از آن پشتیبانی نشود. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید یک برنامه MacOS را بدون استفاده از شبیه‌ساز برروی دستگاه دیگر مانند ویندوز اجرا کنید.

همانطور که گفته شد، از مزیت شبیه سازهای لینوکس برای اندروید این است که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا برنامه هایی را اجرا کنند که در حالت معمول توسط نرم‌افزار داخلی سیستم پشتیبانی نمی‌شوند. همچنین مزیت شبیه سازهای لینوکس برای اندروید به شرح زیر است:

  • بدون نصب سیستم عامل اصلی برروی سیستم فرد می‌تواند از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن استفاده کند.
  • پشتیبانی از Wi-Fi داخلی برای پیکربندی شبکه
  • پشتیبانی از GRUB-EFI و خدمات کامل Google
  • به کمک یک ماشین مجازی برروی سیستم‌های AMD و x86 فعالیت می‌کند.
  • برخی از شبیه سازها به‌صورت آفلاین فعالیت می‌کنند.
  • پشتیبانی از ماژول هسته

در انتخاب بهترین شبیه‌ساز، باید تمامی جوانب استفاده از آن را به‌طور کامل مدنظر قرار دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

بهترین شبیه ساز لینوکس برای اندروید چیست؟

برای ورود به بهترین دوره های آموزش شبکه که پیشنیاز یادگیری لینوکس هستند وارد این لینک شوید

آشنایی با بهترین شبیه‌ساز لینوکس

لینوکس، یک سیستم عامل بسیار محبوب بوده که طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر جهان دارد، درحالی که اندروید از هسته لینوکس(یونیکس) استفاده می‌کند؛ اما قادر به اجرای برنامه‌های لینوکس نیست و جهت اجرای برنامه‌ها به یک شبیه‌ساز نیاز دارد. بهترین شبیه سازهای لینوکس جهت اجرا برروی دستگاه‌های اندروید به شرح زیر است.

شبیه‌ساز آنباکس(Anbox)

Anbox یک برنامه رایگان و متن باز است که به شما این امکان می‌دهد تا برنامه‌های اندروید را روی رایانه‌های لینوکس و برعکس، اجرا کنید. این شبیه‌ساز به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های اندروید به‌راحتی روی سیستم‌های لینوکس کار کنند. Anbox برنامه‌های Android را در کانتینرهای جداگانه اجرا می‌کند، که این امر منجرشده تا اطلاعات شما محفوظ بماند و امنیت آن‌ها حفظ شود.

امکانات شبیه‌ساز Anbox

شبیه‌ساز انباکس، به علت برخوردای از ویژگی و امکانات قابل توجه توانسته است به یکی از بهترین شبیه ساز‌های لینوکس تبدیل شود. امکانات سبیه ساز آنباکس به شرح یر است.

  • شما می‌توانید به کمک این شبیه‌ساز، هر برنامه یا بازی لینوکس را برروی رایانه خود اجرا کنید.
  • اجرای برنامه‌ها در فضای ابری فعال
  • جهت بهبود و بالا بردنامنیت، برنامه‌های اندرورید در کانتینرهای مجزا اجرا می‌شوند.
  • شما می‌توانید به آسانی ماژول‌های مدنظر خود را فعال کنید.
  • در اجرای برنامه‌های اندروید در هر توزیع لینوکس با ماژول‌های هسته مورد نیاز به خوبی پشتیبانی می‌شود.

همچنین خوب است بدانید که این برنامه شبیه‌ساز منبع باز، رایگان و انعطاف‌پذیر بوده که با توجه به تعداد کاربران فعال بالا، از امنیت مناسب و بسیار بالایی برخوردار است.

 

شبیه ساز آنباکس(Anbox)

برای یادگیری هک و نفوذ می توانید به دوره های آموزش هک و امنیت وب سایت توسینسو در این لینک مراجعه کنید

شبیه‌ساز آرچون (ARChon)

شبیه‌ساز آرچون، یک شبیه‌ساز منحصربه‌فرد اندروید بوده که به نصب در سیستم نیازی ندارد. این برنامه شبیه‌ساز در زمان اجرای گوگل کروم ادغام شده و به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های اندروید را به‌صورت مستقیم در کروم راه‌اندازی و اجرا کنید.

امکانات شبیه‌ساز ARChon

این شبیه‌ساز با برخورداری از قابلیت‌هایی همانند منبع باز و تعییر پذیر بودم توانسته است به یک برنامه شبیه‌ساز محبوب لینوکس تبدیل شود.

  • برنامه های Android را به عنوان برنامه ChromeOS در Chrome اجرا می کند.
  • در نسخه های مختلف هسته لینوکس کار می کند
  • قابلیت اجرای تمامی کدها

این برنامه شبیه‌ساز به علت محدود به اجرا در محیط مرورگر کروم ممکن است زمان دسترسی محدودی را در اختیار کاربر قرار بدهد و همین امر ممکن است استفاده از این شبیه‌ساز را برای بسیاری از افراد سخت کند.

شبیه‌ساز آندرو وی ام(Andro VM)

Andro VM یک شبیه‌ساز اندروید برای لینوکس است که توسط Genymotion توسعه یافته است. برای استفاده از آن باید VirtualBox را روی سیستم لینوکس خود نصب و پیکربندی کرده تا بتوانید از قابلیت‌های این برنامه شبیه‌ساز به خوبی استفاده کنید.

امکانات شبیه‌ساز Andro VM

از آن جایی که برنامه شبیه‌ساز آندرو وی ام ار از معماری‌های مختلف سیستم برای سازگاری پشتیبانی می‌کند، یک بستر مناسب شبیه سازی شده جهت لینوکی و اندروید است، امکانات و قابلیت‌های این شبیه‌ساز به شرح زیر می‌باشد.

  • حالت آفلاین برای آزمایش برنامه ها بدون اتصال به اینترنت
  • پشتیبانی داخلی از OpenGL برای ارائه بهتر گرافیک
  • پشتیبانی از تمامی سیستم‌ها

حالت آفلاین یک ویژگی مفید برای آزمایش حالت‌های مختلف بوده که این برنامه شبیه‌ساز در هنگام استفاده در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

سخن پایانی

سیستم عامل لینوکس، یکی از مورد اطمینان‌ترین و بهترین بستر برای افراد توسعه دهنده و کاربران بوده که قابلیت‌های مختلفی را در اختیار افراد قرار می‌دهد؛ اما در بسیار یا زشرایط افراد خواهان استفاده از شبیه سازها لینوکس برای دستگاه اندروید خود هستند. شناخت مزیت شبیه سازهای لینوکس برای اندروید به شما کمک می‌کند تا در میان شبیه سازهای مختلف بهترین گزینه را با توجه به نیاز خود جستجو و انتخاب کنید.شبیه سازهای گوناگونی توسط کمپانی‌های مختلف طراحی و تولید شده‌اند؛ که هریک از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار بوده و امکانات و قابلیت‌های گوناگونی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. در این مقاله ما به بررسی بهترین شبیه‌ساز لینوکس برای اندروید پرداختیم و ویژگی و قابلیت‌های هر یک را بررسی کردیم، امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا