اخبار

سونی اکسپریا ۱ با دوربین سه‌گانه معرفی شد

سونی بر این باور است که مرزهای طراحی گوشی را تغییر دهد و ممکن است در این سال نیمی از تلفن های وارد شده به بازار از صفحه نمایش نسبت ابعاد ۲۱:۹ استفاده کنند که نوآوری بزرگی است. این شرکت تصمیم گرفته است تا نام تجاری خود را برای ساده‌تر به درک Xperia 1 تغییر دهد.  در مورد هزینه های آن ، قیمت در بریتانیا ۸۴۹ پوند تعیین می شود که حدود ۱۱۱۰ دلار تا ۱۵۵۰ دلار آمریکا است.

اکثر مدیران فیلم قصد دارند محتوای خود را در نسبت ابعاد ۲۱:۹ مشاهده کنند ، بنابراین برای تماشای ویدیو و بازی کردن طراحی شده است. ساخته شده توسط سونی است. سونی گواهی می کند که یکی از مناسب ترین اندازه صفحه نمایش در هر گوشی هوشمند است. به همین خاطر بهترین نمایشگر، دوربین و سیستم صوتی را در گوشی جدید سونی Xperia 1  معرفی کرد. با صفحه نمایش بزرگ ۶.۵ اینچ  ، سیستم دوربین سه‌گانه و ۳ بعدی سونی، با آخرین فن آوری پیشرفته از صفحه نمایش سونی ساخته و عرضه شده است.

اما همچین گوشی  بلندی برای چه افرادی مناسب است ؟ با تک تیپ برای بررسی این موضوع همراه باشید.

صفحه نمایش اکسپریا ۱

صفحه نمایش اکسپریا 1

رزولوشن صفحه نمایش ۴K  است که در  سونی Xperia XZ Premium دیدیم ، اما در Xperia 1 ارتقاء های بزرگ نسبت ابعاد ۲۱:۹ جدید و تکنولوژی صفحه نمایش OLED است  این اولین بار است که یک صفحه نمایش ۴K OLED در گوشی دیده می شود.

Xperia 1 همراه با یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچ و این در حالی که بر روی کاغذ ممکن است بزرگ باشد ، ولی در واقعیت گوشی به دلیل نسبت تصویر ، به بزرگ نیست. این شرکت نسبت ابعاد ۲۱:۹ را برای شما به ارمغان آورده است تا شما یک نمایش گسترده‌تر برای تماشای فیلم ها و زمانی که شما به عکس ها نگاه می کنید داشته باشید. واقعیت در اینجا این است که اکثر فیلم ها در ابعاد ۲۱:۹ ساخته شده است و منطقی است که در همان نسبت تصویر در گوشی خود تماشا کنید.

یک صفحه نمایش برای چند کار ساخته شده است

صفحه نمایش ۶.۵ اینچ ۲۱:۹ CinemaWide به شما امکان می دهد تا کارهای بیشتری هم‌زمان با گوشی خود انجام دهید. نمایش گسترده‌تر برنامه ها و ویژگی Multi tasking را بهبود می بخشد ، طوری که راحت تر با برنامه های همزمان در حال اجر کار کنید.

همچنین بخوانید  بزودی شاهد پایان پشتیبانی iOS 13 در 6 گوشی آیفون/آیپد هستیم!

دوربین xperia 1

دوربین xperia 1

Xperia 1 همچنان از فناوری دوربین سه بعدی استفاده می کند ، دارای دوربین سه‌گانه با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ، Xperia 1 دارای سه لنز با دیافراگم روشن و میدان دید گسترده‌تر برای گرفتن عکس های زیبا در صحنه های مختلف و شرایط کم نور ،  لنز معمولی ۲۶mm و لنز ۵۲mm با زوم اپتیکال ۲x.

گرفتن عکس های در حالت سریع با تمرکز دقیق

BIONZ X فناوری موتور پردازش تصویر بر گرفته از تکنولوژی دوربین حرفه ای سونی Alpha برای فوکوس اتوماتیک دقیق ، عکس ها را در تمرکز  نگه می دارد ، حتی در صحنه های سریع. با کاهش نویز  و نویز چشم AF (فوکوس اتوماتیک) و ۱۰FPS AF / AE (فوکوس اتوماتیک و نوردهی خودکار) ، تمرکز دقت برای عکس هایی با عمق تصویر تار و عکس گرفتن با سرعت بالا به شما می دهد. این تجربه حرفه ای سونی که در گوشی های هوشمند افزوده شده است.

تکنولوژی کاهش نویز RAW  دوربین های آلفا سونی ، قبل از اینکه در فرمت JPEG کد گذاری شود ، نویز های عکس را کاهش می دهد ، و تصویر نهایی را بهبود می بخشد و واضح تر نمایش می دهد. چشم ها مهمترین ویژگی های یک چهره هستند ، به همین دلیل  فن آوری AF چشم به شما کمک می کند تا با تمرکز کردن چشم ها هنگام عکس گرفتن ، تصویر عالی ثبت کنید.

هم چنین با حداکثر ۱۰FPS AF / AE (فوکوس اتوماتیک و نوردهی خودکار) ، هنگامی که سوژه در حال حرکت است ، می توانید عکس دقیق و بدون نویز  پشت سر هم ثبت کنید. با کنترل کامل سرعت دستی شاتر و ISO ، علاوه بر نوردهی تا ۳۰ ثانیه، می توانید کنترل بیشتری بر عکس های خود داشته باشید مثل اینکه دوربین حرفه ای دارید.

ضبط فیلم های ۴K HDR

Xperia 1 می تواند در حالت ۴K HDR فیلم های با کیفیت ضبط کند – فیلم هایی با محدوده  کنتراست ، با رنگ واقعی ، حتی در صحنه های با نور کم. اکسپریا ۱ دارای یک سیستم تثبیت کننده هیبرید منحصر به فرد است به طوریکه همزمان تثبیت کننده تصویر نوری و الکترونیکی فعال است. این فناوری باعث می شود که شما  در حال حرکت فیلم هایی بدون نویز و لرزش ضبط کنید.

صدا

با فناوری Dolby Atmos® تجربه یک صدای استریو داشته باشید

شما می توانید با فناوری Dolby Atmos  تجربه صوتی شگفت انگیز صدای چند بعدی که در اطراف شما جریان دارد ، بشنوید.Dolby Atmos به طور حرفه ای برای تماشی فیلم طراحی شده است و یک تجربه شگفت انگیز صوتی با صدای چند بعدی ای که در سراسر و اطراف شما برای تجربه فیلم های جذاب به کار می رود ، ایجاد می کند. با استفاده از بلندگوهای استریوی داخلی، همه موسیقی هایتان را با صدای بلند و شفاف گوش کنید.

همچنین بخوانید  گیفت کارت چیست ؟ همه ی آنچه باید در مورد Gift Card اپل بدانید

طراحی

ابعاد Xperia 1 بسیار دراز تر از سایر گوشی هایی که در بازار دیده اید است. در ابعاد ۱۶۷ در  ۷۲ در ۸.۲ میلی‌متر است ، از فناوری Corning Gorilla Glass 6 برای محافظت از پنل شیشه ای در پشت گوشی  و در بالای صفحه نمایش مورد استفاده قرار می گیرد تا تکنولوژی دوربین های جلویی مهم را محافظت کند.

طراحی بدون درز ، قاب فلزی و شیشه ای در عقب و جلو که تبدیل به یک گوشی هوشمند براق و شیک به نظر می رسد. Xperia 1 در چهار رنگ سیاه، خاکستری، سفید و بنفش عرضه می شود.  جک هدفون ۳.۵ میلی متری از دستگاه حذف شده است ، اما همچنان استاندارد IP68 مقاوم در برابر آب محفوظ است ، اثر انگشت در Xperia 1 همانند گوشی های قبلی سونی در لبه سمت راست گوشی قرار گرفته است.

باتری

باتری درون Xperia 1 با حافظه ۳۳۳۰ میلی امپر ساعت است که برای این گوشی به این اندازه مناسب است. ولی با توجه به اینکه دارای نمایشگر با کیفیت ۴K را در اختیار شما قرار می دهد ، ممکن است عمر باتری به طور قابل توجه کم شود. علاوه بر این ، فناوری Smart Stamina پیش بینی می کند که چه مدت باتری را حفظ خواهد کرد و مصرف انرژی شما را بهبود می دهد تا شما به مدت طولانی تر از گوشی استفاده کنید.

کمک به باتری شما برای مدت طولانی سالم است

فن آوری های شارژ سونی باتری شما را سالم نگه می دارد. قابلیت مراقبت از باتری گوشی ، جلوگیری از بیش از حد شارژ شدن دستگاه ، در حالی که گوشی به شارژر متصل است و استراحت می کند ، نظارت می کند تا مطمئن شود که باتری هنگام شارژ شدن کار نکند.

مشخصات گوشی xperia
اندازه و رزولوشن صفحه نمایش OLED 6.5″ ۳۸۴۰×۱۶۴۴
تراکم پیکسل ۶۴۳ ppi
ابعاد (اینچ) ۱۶۷ در ۷۲ در ۸.۲ (طول ، عرض ، ضخامت)
ابعاد (میلی‌متر) ۶.۵۷ در ۲.۸۳ در ۰.۳۲ (طول ، عرض ، ضخامت)
وزن (گرم) ۱۷۲گرم
سیستم عامل اندروید ۹
دوربین Wide: 12 MP, f/1.6, 26mm, 1/2.6″, ۱.۴µm, OIS
Ultrawide: 12 MP, f/2.4, 16mm, 1/3.4″, ۱.۰µm
Telephoto: 12 MP, f/2.4, 52mm, 1/3.4″, ۱.۰µm, predictive OIS
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
فیلمبرداری ۴K HDR
پردازنده Qualcomm Snapdragon 855
حافظه داخلی ۱۲۸GB و ۶۴GB
رم ۶GB
سنسور شتاب سنج ، ژیروسکپ ، قطب نما ، فشارسنج
باتری ۳۳۳۰ میلی امپر ساعت
سنسور اثرانگشت دارد
کانکتور USB-C نسخه ۳.۱
جک هدفون ندارد
قابلیت های ویژه اسکن ۳ بعدی و پردازش تصویر ، فناوری Dolby Atmos® ، ضد آب و IP68 ، شارژ سریع ۳.۱
همچنین بخوانید  بازی کردن ماینکرافت (Minecraft) به صورت رایگان در مرورگر

امین نوری

امیدوارم از مطالب سایت استفاده کنید و لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا