آموزش ویندوز

سرویس Antimalware Service Executable چیست ؟ آیا باید آن را غیرفعال کرد؟

Antimalware Service Executable در واقع فرایندی است که در برنامه Task Manager ویندوز های ۱۰ و ۱۱ قابل مشاهده است. ویژگی خاصی که عملا به دلیل استفاده این سیستم عامل ها از آنتی ویروس پیشفرض است. درحالی که مشخص نیست چه چیزی در زمینه سیستم عامل اجرا می شود، اما همواره علامت malware در لیست فرایند های مدیر وظیفه می تواند این نگرانی را به وجود آورد که رایانه شما دارای برخی از بدافزار های غیر قابل حذف است. اما جای نگرانی نیست، این جزء مهم در امنیت رایانه شما است که به عنوان بخش مهمی از Windows Defender کار می کند.

در این مقاله، سعی کرده ایم یک تعریف کلی از آنچه Antimalware Service Executable ارائه می دهد را معرفی کنیم. بنابراین، اگر شما نیز قصد دارید اطلاعاتی در این رابطه به دست بی آورید، می توانید ادامه مقاله را مورد بررسی قرار دهید.

سرویس antimalware service executable چیست ؟

احتمالا با نام Windows Security (که در گذشته Windows Defender بود) آشنا هستید. آنتی ویروسی قابل اعتماد که به صورت پیشفرض در ویندوز های ۱۰ و ۱۱ نصب شده است و به شما امکان می دهد تا بد افزار های رایانه را شناسایی و آنها را حذف کنید. Antimalware Service Executable نیز جزوی از این برنامه است (ممکن است آن را با نام MsMpEng.exe در مدیر وظیفه ببینید) که بخش امنیت ویندوز را در دست دارد.

این سرویس با اسکن مداوم فایل‌ها و برنامه‌های رایانه شخصی در پس‌زمینه، به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که رایانه شما در برابر هر گونه ویروس، کرم و سایر بدافزارها محافظت می‌شود. اگر Antimalware Service Executable یک فایل یا برنامه مخرب پیدا کند، بلافاصله فایل های آسیب دیده را حذف یا قرنطینه می کند.

آیا باید سرویس Antimalware Service Executable را غیر فعال کنیم ؟

در یک کلام، نه. برای پاسخ طولانی تر، بیایید ببینیم که چرا ممکن است در وهله اول به غیرفعال کردن این فرآیند فکر کنید.

شاید بدانید که در گذشته برای اینکه عملکرد ویندوز را افزایش دهند، برخی از فرایند های سیستم را مانند غیر فعال کردن آنیتی ویروس در دستور کار خود قرار می دادند. در نسخه های قدیمی ویندوز که در سخت افزار کند اجرا می شدند، فرایند MsMpEng.exe ممکن بود حجم زیادی از رم و پردازنده مرکزی را بگیرد. در حالی که غیرفعال کردن آن می‌تواند راهی برای آزاد کردن برخی از منابع سیستم باشد، اما این موضوع در سیستم‌های مدرن بسیار نگران کننده است، جایی که تاثیر کمتری در سخت افزار دارد اما می تواند امنیت رایانه را به خطر بی اندازد.

همچنین بخوانید  حل مشکل ناپدید شدن آیکون درایو سی دی CD یا دی وی دی DVD در ویندوز 10

بله، غیر فعال کردن این ویژگی کارایی آنتی ویروس را کاهش می دهد. بدون این فرایند، آنتی ویروس نمی تواند کد های مخرب را شناسایی کرده و یا حتی به روزرسانی های برنامه را به درستی دریافت کند. اگر، نرم افزار آنتی ویروس جداگانه ای را دارید، شاید انجام این فرایند مشکلی نداشته باشد، اما باید بدانید که Windows Security می تواند با بسیاری از دیفندر های مشابه سازگار و حتی در مواردی بهتر از آنها کار کند.

چرا نباید ویژگی antimalware service executable را غیر فعال کنیم ؟

Antimalware Service Executable یک جزء ضروری برای حفظ امنیت سیستم ویندوز شما است. در حالی که استفاده زیاد از منابع می تواند نگران کننده باشد، به دلیل افزایش خطر ابتلا به بدافزار، غیرفعال کردن آن به طور کلی توصیه نمی شود. در عوض، بهینه سازی عملکرد آن را از طریق برنامه ریزی، حذف و نگهداری سیستم در نظر بگیرید. در صورت لزوم، راه حل های آنتی ویروس جایگزین را که با نیازهای شما مطابقت دارند، ارزیابی کنید.

در گذشته شاید رایانه های قدیمی تر، غیر فعال کردن این ویژگی را به عنوان یک مزیت کلی برای افزایش سرعت می دانستند، اما امروزه با آمدن رایانه های پیشرفته این مشکل برطرف شده است. اگرچه، به طور کلی غیر فعال کردن آن را در هیچ صورتی پیشنهاد نمی کنیم، اما می توان امیدوار بود که بتوانید دیگر با فعال بودن آن علاوه بر سرعت امنیت را در رایانه های خود تضمین کنید.

عماد نوری

نویسنده و مدیر وب سایت بایت 360. به زبان ساده، پیچیدگی‌های تکنولوژی به خصوص سیستم عامل ویندوز رو توضیح میدم. همواره به دنبال نوآوری و ارائه محتوای به‌روز در دنیای فناوری هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا