اخبار ایران

دانشگاه‌های دامغان: مراکز آموزش عالی و تحصیلاتی

شهرستان دامغان واقع در استان سمنان، از کهن‌ترین شهرهای تاریخی ایران است که اولین پایتخت سلسله باشکوه اشکانیان بوده و میزبان گنجینه‌ای از علم و دانش است. همچنین دانشگاه‌های دامغان با سابقه‌ای درخشان و تنوع رشته‌های تحصیلی، فرصتی بی‌نظیر برای دانش‌پژوهان مشتاق در سراسر ایران فراهم کرده‌اند. بنابراین در این مطلب از فلای تودی، اطلاعاتی مفید درباره مراکز دانشگاهی و تحصیل آموزش عالی در دامغان گردآوری کرده‌ایم تا در صورت تمایل جهت ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این شهر، به عنوان یک راهنمای اولیه مورد استفاده قرار دهید. همچنین برای سفر به دامغان جهت بررسی مراکز آموزش عالی آن می‌توانید با رزرو بلیط قطار دامغان از طریق فلای تودی، به آسانی و در امنیت به مقصد برسید.

 

دانشگاه‌های دامغان

دانشگاه دولتی دامغان

دانشگاه دولتی دامغان یکی از دانشگاه‌های معتبر ایران است که در قسمت شمال غرب شهر دامغان، واقع در استان سمنان قرار گرفته است. تحصیل در دانشگاه دولتی دامغان دارای مزایا و امتیازات قابل توجهی است. همچنین هوای پاک و وجود مناطق طبیعی با اقلیم‌ متنوع در اطراف این شهر، یکی از جاذبه‌های گردشگری آن است به طوری که با طی مسافتی کوتاه، در شمال شهر کوه و جنگل‌های انبوه قرار دارد و در جنوب آن کویر و شنزار شگفت انگیز و جادویی است.

تقریبا تمام امکانات دانشگاه دولتی دامغان بصورت متمرکز در مجتمع دانشگاهی یا پردیس دانشگاه قرار دارد که باعث دسترسی راحت دانشجویان شده است. همچنین اکثر ساختمان‌های دانشگاه و خوابگاه‌های این مرکز آموزش عالی، نوساز و با کیفیت هستند. دانشگاه دولتی دامغان دارای دانشکده های متعددی است که اغلب نوساز و مجهز هستند. این دانشکده ها عبارتند از: دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر، دانشکده زیست شناسی، دانشکده شیمی، دانشکده علوم زمین، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده فیزیک، دانشکده هنر و دانشکده علوم انسانی.

تنوع رشته و پویایی علمی دانشگاه دولتی دامغان

تنوع رشته‌های تحصیلی از جمله علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر و علوم انسانی، به پویایی علمی این دانشگاه افزوده است. این مرکز تاکنون بیش از ۲۰۰۰۰ مقاله علمی در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر کرده است. دانشگاه دامغان صاحب امتیاز و ناشر ۴ مجله تخصصی است و تا کنون ۶ همایش مهم توسط این دانشگاه برگزار شده است. علاوه بر این حدود ۲۰۰۰ مقاله معتبر بین المللی از این مرکز به ثبت رسیده است.



رتبه دانشگاه دامغان

در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از سوی نظام رتبه بندی معتبر “نیچر ایندکس” (Nature Index)» دانشگاه دامغان در رتبه دهم کشور قرار گرفته است. در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌های سراسر جهان بر پایه پژوهش‌های باکیفیت در حوزه علوم طبیعی با موضوعات علوم زیستی، شیمی، فیزیک، علوم زمین و محیط ‌زیست رتبه‌بندی می‌شوند.



نظام رتبه‌بندی تایمز نیز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را در رتبه‌بندی‌های مختلف بین‌المللی، ملی و حوزه‌ای ارزیابی می‌کند. در رتبه‌‌بندی ۲۰۲۲ تایمز که نتایج آن در ۲ سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام شد، دانشگاه دامغان برای اولین بار ضمن راهیابی به جمع دانشگاه‌های برتر دنیا، توانست در سطح بین‌المللی رتبه ۱۶۶۲-۱۲۰۱ را کسب کند و در بین ۵۸ دانشگاه ایرانی راه یافته به این رتبه‌بندی، جایگاه ۴۴ را به دست آورد.



امکانات رفاهی

دانشگاه دولتی دامغان با توجه به تعدد دانشکده ها و تنوع رشته‌های تحصیلی، هر ساله هزاران مشتاق به ادامه تحصیل را به خود جذب می‌کند. بنابراین طبیعی است که امکانات رفاهی و نیازهای مهم یک مجموعه آموزشی را تامین کند و به همین جهت دارای امکانات متعددی است از جمله:

  1. کتابخانه مرکزی دانشگاه

  2. کانون‌های دانشجویی

  3. آزمایشگاههای تخصصی

  4. مرکز مشاوره

  5. اداره تربیت بدنی

  6. انجمن‌های علمی

  7. خوابگاه‌ها



جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه دولتی دامغان می‌توانید به سایت du.ac.ir مراجعه نمایید. همچنین با تهیه بلیط قطار از طریق فلای تودی به این شهر سفر کرده و به صورت حضوری شرایط دانشگاه را بررسی کنید.



دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در سال ۱۳۶۴ به عنوان اولین مؤسسه آموزش عالی شهرستان دامغان بنیانگذاری شد. در ابتدا فعالیت خود را با یک دانشکده آغاز کرد و اکنون با ۶ دانشکده‌ دارای ۲۳ رشته دکتری، ۵۴ رشته‌-گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از ۸۰ رشته‌-گرایش در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته است.

این دانشگاه نیز دارای امکانات آزمایشگاهی، کتابخانه، مسجد، اتاق کامپیوتر، سالن همایش، سلف غذاخوری و سالن ورزشی است. همچنین با توجه به قرار گرفتن این مجموعه در منطقه بیابانی، آب و هوای آن را می‌توان خشک دانست که در تابستان دمای هوا بالا و در زمستان پایین است‌. دانشگاه آزاد اسلامی دامغان دارای رشته‌ها و گرایش‌های متنوعی است که در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شوند. بنابراین دارای چند دانشکده با سطح علمی مناسب است که عبارتند از: دانشکده داروسازی، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده کشاورزی، دانشکده علوم پایه و دانشکده حقوق.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه آزاد اسلامی دامغان می‌توانید به سایت damghaniau.ac.ir مراجعه نمایید. همچنین با تهیه بلیط قطار دامغان از طریق فلای تودی به این شهر سفر کرده و به صورت حضوری شرایط دانشگاه را بررسی کنید.

 

دانشگاه‌های دامغان

دانشگاه غیر انتفاعی توران

دانشگاه غیر انتفاعی توران واقع در شهرستان دامغان از جمله موسسات آموزش عالی غیردولتی و زیر نظر وزارت علوم است که هر ساله به دو صورت با آزمون و بدون آزمون در دو مقطع مهر و بهمن ماه دانشجو می‌پذیرد. با توجه به این که این دانشگاه زیر نظر وزارت علوم و مدرک ارائه شده توسط آن مورد تایید وزارتخانه است، گزینه مناسبی برای داوطلبانی است که ترجیح می‌دهند بدون کنکور ادامه تحصیل دهند. اما بدیهی است که تحصیل در این دانشگاه مستلزم صرف بودجه بیشتر و پرداخت شهریه متداول موسسات آموزشی غیر انتفاعی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه غیر انتفاعی توران در دامغان می‌توانید به سایت tooranihe.ac.ir مراجعه نمایید. همچنین با تهیه بلیط قطار دامغان از طریق فلای تودی به این شهر سفر کرده و به صورت حضوری شرایط دانشگاه را بررسی کنید.

دانشگاه‌های دامغان

سایر مراکز آموزش عالی دامغانفرصتی برای شکوفایی استعدادها

علاوه بر دانشگاه‌های ذکر شده، مراکز آموزش عالی دیگری نیز در شهرستان دامغان فعالیت می‌کنند که هر کدام در زمینه‌های تخصصی خود، به ارتقای سطح علمی و فرهنگی کشور کمک شایانی کرده‌اند. از جمله این مراکز می‌توان به مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی رسول اکرم، مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی، مرکز آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و مرکز آموزش عالی علمی کاربردی شهرداری دامغان اشاره کرد.

این مراکز نیز با ارائه رشته‌های تحصیلی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی، به دنبال تربیت نیروی متخصص مورد نیاز بازار کار هستند و در این راستا از همکاری اساتید مجرب و متخصص بهره می‌برند.

سخن پایانی

دانشگاه‌های دامغان با ارائه طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف، برخورداری از اساتید مجرب، امکانات آموزشی و رفاهی مناسب و فضای علمی به روز، امکان ادامه تحصیل در فضایی پویا را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند. بنابراین اگر به دنبال تحصیلات دانشگاهی در محیط علمی معتبر، در شهری بدون ترافیک و آرام با هوای پاکیزه و از همه مهمتر با هزینه‌های مناسب هستید، دانشگاه‌های دامغان می‌توانند انتخابی هوشمندانه برای شما باشند. جهت بررسی بیشتر می‌توانید با خرید بلیط قطار دامغان از فلای تودی، به راحتی و با خیالی آسوده به مقصد برسید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره رزرو بلیط قطار، با راه‌های ارتباطی ما تماس حاصل نمایید.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا