بررسی موبایل و تبلت

تفاوت Pixel 8a و Pixel 8 : کدام یک برای شما مناسب تر است ؟

با عرضه پیکسل ۸a اکنون زمان آن رسیده است که آخرین گوشی ارزان قیمت گوگل را با نسخه میان رده آن مقایسه و تفاوت های اصلی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

در دنیای امروزی انتخاب تلفن هوشمند به دلیل تنوع و تفاوت های فنی که دارند، ممکن است کمی چالش برانگیز باشد، بالاخص که اگر در مقایسه با دو مدل از یک برند باشند. پیکسل ۸a و پیکسل ۸ یکی از آن دو مدل گوشی های قابل قبول گوگل هستند که هر کدام نیازها و بودجه کاربران را برآورده می کنند. دانستن تفاوت به شما کمک می کند تا بفهمید با خرج هزینه کمتر امکان دریافت یک تلفن هوشمند با نیاز های مورد نیاز خود را خواهید داشت و یا می بایست پرداخت اضافه ای را داشته باشید.

در حالی که پیکسل ۸a شباهت های زیادی با پیکسل ۸ دارد، اما همچنان می توان تفاوت های کلیدی را ببینیم که گوگل برای گوشی میان رده خود در نظر گرفته است. بنابراین، این مقاله را مورد بررسی قرار داده تا بتوانید برای خرید یک گوشی هوشمند مناسب تصمیم مناسبی بگیرید.

مشخصات کلی پیکسل ۸a در مقابل پیکسل ۸

  گوگل پیکسل ۸a گوگل پیکسل ۸
قیمت قیمت پایه ۴۹۹ – ۵۴۹ دلار ۶۹۹ دلار
ابعاد صفحه نمایش ۶.۱ اینچ ۶.۲ اینچ
استاندارد HDR HDR +HDR10
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز ۱۲۰ هرتز
حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت حداقل ۱۴۰۰ و حداکثر ۲۰۰۰ نیت
پردازنده مرکزی Tensor G3 Tensor G3
حافظه داخلی/مقدار رم ۱۲۸/۲۵۶ به همراه ۸ گیگابایت رم ۱۲۸/۲۵۶ به همراه ۸ گیگابایت رم
دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل، ۱۳ مگاپیکسل اولتراواید ۵۰ مگاپیکسل، ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید
دوربین جلو ۱۳ مگاپیکسل ۱۰.۵ مگاپیکسل
حجم باتری ۴,۵۰۰ میلی آمپر ۴,۵۷۵ میلی آمپر
ابعاد گوشی ۱۵۲.۱ * ۷۲.۶ * ۸.۹ میلی متر

۱۵۰.۵ * ۷۰.۸ * ۸.۹ میلی متر

گوگل پیکسل ۸a در مقابل پیکسل ۸ : طراحی

گوگل پیکسل 8 رنگ گلبهی

 

گوگل پیکسل ۸a و پیکسل ۸ دارای وزنی برابر با ۱۸۷ گرم است، اما اولی از ابعادی با ۱۵۲.۱ * ۷۲.۶ * ۸.۹ میلی متر و نسبت نمایشگر ۸۱.۶ بهره می برد، اما دومی با ۱۵۰.۵ * ۷۰.۸ * ۸.۹ میلی متر و نسبت نمایشگر ۸۵.۵ درصد است. بدین معنا که پیکسل ۸ می تواند طراحی شیک تری را نسب به دیگری داشته باشد.

همچنین بخوانید  آیفون 11 ، آیفون 11 پرو و آیفون پرو 11 مکس : بررسی کامل مشخصات + ویدئو

آنها در رنگ مشکی مشترک هستندT اما همچنان سه رنگ متفاوت دیگر دارند. پیکسل ۸a دارای رنگ های سفید، آبی و سبز روشن و پیکسل ۸ با رنگ های خاکستری، نعنایی و گلبهی همراه است.

در پیکسل ۸a از استاندارد IP67 و در پیکسل ۸ از استاندارد IP68 از حافظت در برابر گرد و غبار استفاده شده است. هر دوی آنها از یک قاب فلزی صیقل داده شده بهره می برند که در پشت به دوربین نوار دوربین گوگل متصل شده اند. با این حال، در نمایشگر مورد اولی (پیکسل ۸a) از محافظ گوریلاگلس ۳ و دومی از شیشه درجه یک با نام Gorilla Glass Victus مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت نمایشگر گوگل پیکسل ۸a و پیکسل ۸

نمایشگر گوگل پیکسل 8

 

اگرچه، تشابهاتی در نمایشگر های پیکسل ۸a و پیکسل ۸ وجود دارد، اما می توان تفاوت هایی هرچند محسوسی را در آنها پیدا کنیم. به عنوان مثال، پیکسل ۸a همانند برادر کوچکتر خود از یک صفحه نمایش ۶.۱ استفاده می کند، اما پیکسل ۸ تنها با تفاوت ابعاد ۰.۱ اینچی اندازه نمایشگر را به ۶.۲ اینچ رسانده است.

هر دوی آنها از نوع نمایشگر OLED و با کیفیت ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ بهره می برند. تراکم پیکسلی در گوشی پیکسل ۸a برابر با ۴۳۰ دی پی آی است و این بار در پیکسل ۸ این عدد به ۴۲۸ می رسد که باید گفت قطعا چشم انسان قادر به درک آنها نخواهد بود

گوگل اعلام کرده است که نرخ تازه سازی نمایشگر در هر دو گوشی به ۱۲۰ هرتز می رسد و حداقل/حداکثر روشنایی آنها ۱۴۰۰ تا ۲۰۰۰ است، اما نکته جالب اینجا است که پیکسل ۸a از فناوری نمایشگر HDR استفاده می کند اما در پیکسل ۸ می توان به صفحه نمایشی با فناوری +HDR10 دست پیدا کرد. قابلیتی که به تازگی در برخی از تلفن های هوشمند وجود دارد و می تواند رنگ هایی غنی با کنتراست بالا را نمایش دهد.

گوگل پیکسل ۸a درمقابل پیکسل ۸ : باتری

باتری استفاده شده در گوگل پیکسل ۸a با حجم ۴,۴۹۲ میلی آمپر و در گوشی پیکسل ۸ باحجمی برابر با ۴,۵۷۵ میلی آمپر ساعت است. شاید تفاوت آنچنانی در میزان نگهداری حجم آن نبینیم، اما طبق گفته گوگل، هردوی آنها می توانند بیش از ۲۴ ساعت را در استفاده های معمولی دوام بی آورند که درواقع برای استفاده گوشی های امروزی می تواند مناسب باشد.

با این حال، تفاوت اساسی در سرعت شارژ باتری در این دو گوشی است. جایی که پیکسل ۸ از سرعت شارژ سیمی ۲۷ واتی و بی سیم ۱۸ وات پشتیبانی می کند. در مقابل پیکسل ۸a به طور قابل توجهی کند تر شارژ می شود، هم در حالت سیمی و هم در حالت بی سیم. سرعت شارژ در حالت سیمی به ۱۸ وات و در حالت بی سیم به ۷.۵ محدود می کند.

همچنین بخوانید   خرید عمده شارژر

مقایسه دوربین های گوگل پیکسل ۸a و پیکسل ۸

دوربین پیکسل 8

 

پیکسل ۸a دارای دو دوربین در قاب پشتی با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی واید و ۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید است. در مقابل پیکسل ۸ از لنز ۵۰ مگاپیکسلی عریض و ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض بهره می برد. توجه داشته باشید که بالا تر بودن پیکسل ها در مورد اولی، بدان معنا نیست که تصاویر باکیفیت تری را می گیرد. زیرا با توجه به اینکه پیکسل ۸ از یک لنز ۱/۳.۱ اینچی با دیافراگم بازتر f/1.68 بهره می برد، همچنان می تواند نور بهتری را دریافت و در محیط های تاریک نیز بهتر ظاهر شود.

Google Pixel 8a در مقابل Google pixel 8 کدام برای خرید مناسب است

اگرچه، Google Pixe 8a و Pixel 8 تفاوت آنچنان زیادی با هم ندارند، اما همچنان بازه قیمتی ۲۰۰ دلاری دارند. مواردی که شاید به زعم بسیاری از کاربران اضافی و خرید نسخه ارزان تر به صرفه تر باشد. تمامی اینها به خود شما بستگی دارد، اما توصیه ما این است تا زمان عرضه کامل پیکسل ۸a در ایران صبر کرده و آنوقت تصمیم بگیرید که کدام می تواند نیاز های شما را برطرف کند.

عماد نوری

نویسنده و مدیر وب سایت بایت 360. به زبان ساده، پیچیدگی‌های تکنولوژی به خصوص سیستم عامل ویندوز رو توضیح میدم. همواره به دنبال نوآوری و ارائه محتوای به‌روز در دنیای فناوری هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا