آموزش ویندوز

بهترین نسخه ویندوز ۱۱ برای بازی کدام است ؟

سیستم عامل ویندوز مایکروسافت مدت هاست که پلتفرم منتخب گیمرها بوده است و ویندوز ۱۱ همچنان این میراث را ادامه می دهد. به عنوان آخرین نسخه، ویندوز ۱۱ مجموعه ای از ویژگی ها و پیشرفت های جدید را به ارمغان می آورد، که هدف بسیاری از آنها مستقیماً افزایش تجربه بازی است. با این حال، همه نسخه‌های ویندوز ۱۱ در هنگام بازی برابر نیستند. در این راهنما، بهترین نسخه ویندوز ۱۱ برای بازی را با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند عملکرد، ویژگی‌ها و سازگاری بررسی می‌کنیم.

مروری بر نسخه های ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱ در چندین نسخه مختلف طراحی شده است که هر کدام برای نیاز های مختلف کاربران طراحی شده است. این موارد شامل رایج ترین موارد خواهند بود:

  • ویندوز ۱۱ خانگی ، Windows 11 Home
  • ویندوز ۱۱ پرو ، Windows 11 Pro

توجه داشته باشید که سایر نسخه های موجود، هیچ کدام برای طراحی خانگی به خصوص کاربری گیمینگ طراحی نشده اند. بنابراین، بیایید تنها به بررسی این دو نسخه بپردازیم.

ویندوز ۱۱ نسخه خانگی

Windows 11 Home نسخه پایه است که برای مصرف کنندگان عادی طراحی شده است. این شامل تمام ویژگی های ضروری مورد نیاز برای بازی را دارد، مانند پشتیبانی از DirectX 12 Ultimate، Auto HDR و ویژگی های امنیتی پیشرفته. نسخه خانگی می تواند تا ۱۲۸ گیگبایت حافظه رم پشتیبانی کند و تقریبا تمامی ویژگی های نسخه گیمینگ را در اختیار دارد. این در دسترس ترین نسخه است و اغلب بر روی رایانه های شخصی جدید از قبل نصب شده است.

ویندوز ۱۱ نسخه پرو

ویندوز ۱۱ پرو اگرچه از سخت‌افزار حرفه ای تری پشتیبانی می کند، اما  بیشتر برای کاربرانی مناسب است که به امنیت پیشرفته، مجازی سازی یا ویژگی های شبکه نیاز دارند. در حالی که اینها می توانند برای کاربران قدرتمند خاصی مفید باشند، اما مزایای قابل توجهی برای عملکرد بازی ارائه نمی دهند. مگر اینکه نیازهای خاصی فراتر از بازی داشته باشید، هزینه اضافی ویندوز ۱۱ پرو اغلب توجیه نمی شود.

ویندوز ۱۱ خانگی : ویژگی ها و مزایا برای گیمر ها

لپ تاپی که ویندوز 11 هوم را اجرا می کند

ویندوز ۱۱ نسخه خانگی یک نسخه پایه عالی برای گیمر ها است، که در ادامه مقاله سعی کرده ایم مزایای استفاده از آن را مورد بررسی قرار دهیم که شاید بهترین نسخه ویندوز ۱۱ برای بازی به شمار برود:

همچنین بخوانید  چگونه برای پسورد ویندوز 10 تاریخ انقضا بزاریم ؟

ویژگی های بازی

DirectStorage: این فناوری زمان بارگذاری بازی را کاهش می‌دهد و با اجازه دادن به بازی‌ها برای بارگیری دارایی‌ها مستقیماً از NVMe SSD و دور زدن CPU، عملکرد را بهبود می‌بخشد.

Auto HDR: با افزودن محدوده دینامیکی بالا (HDR) به بازی‌هایی که در ابتدا از محدوده دینامیکی استاندارد (SDR) استفاده می‌کردند، جلوه‌های بصری بازی‌ها را بهبود می‌بخشد، که منجر به رنگ‌های غنی‌تر و کنتراست بهتر می‌شود.

Xbox Game bar: یک ابزار داخلی است که برای ضبط صفحه و عملکرد صحیح بر ویژگی های شبکه اجتماعی است و به شما امکان می دهد تا تمام ویژگی های اشتراک گذاری را در اختیار داشته باشید.

این ویژگی‌ها در تمامی نسخه‌های ویندوز ۱۱ در دسترس هستند و تضمین می‌کنند که Windows ۱۱ Home قابلیت‌های بازی‌های سطح بالایی را ارائه می‌کند.

مدیریت عملکرد

Windows 11 Home از نظر ویژگی های از پیش نصب شده و bloatware در مقایسه با نسخه های دیگر مانند Pro یا Enterprise سبک‌تر است. این بدان معناست که منابع سیستم بیشتری برای بازی ها در دسترس است که منجر به عملکرد بهتر، به ویژه در رایانه های شخصی بازی میان رده می شود.

سهولت استفاده

برای گیمرهایی که می‌خواهند تجربه‌ای ساده داشته باشند، Windows 11 Home تنظیمات پیشرفته کمتری را برای بهینه‌سازی ارائه می‌کند که راه‌اندازی و نگهداری آن را آسان‌تر می‌کند. این با در نظر گرفتن سادگی طراحی شده است، و برای اکثر گیمرها، هر آنچه را که نیاز دارند را بدون پیچیدگی غیر ضروری فراهم می کند.

مقرون به صرفه بودن

Windows 11 Home مقرون به صرفه‌تر از نسخه Pro است، که دلیل دیگری است که اغلب برای گیمرها انتخاب مناسبی است. هزینه کمتر باعث می شود بودجه بیشتری برای ارتقای سخت‌افزار مانند GPU، RAM یا SSD بهتر در دسترس باشد.

ویندوز ۱۱ پرو : آیا ارزش استفاده دارد

لپ تاپی که ویندوز 11 پرو را اجرا می کند

ویندوز ۱۱ پرو برای کاربران قدرتمند و حرفه ای که به ویژگی های پیشرفته نیاز دارند طراحی شده است. اما گیمرها چطور؟ بیایید به مزایا و اینکه آیا آنها به یک تجربه بازی بهتر تبدیل می شوند نگاه کنیم.

مدیریت منابع پیشرفته

Windows 11 Pro شامل گزینه های پیشرفته ای برای مدیریت منابع و سیستم است که می تواند برای علاقه مندانی که می خواهند کنترل بیشتری بر روی سیستم خود داشته باشند مفید باشد. ویژگی هایی مانند Group Policy Editor و Hyper-V (برای اجرای ماشین های مجازی) برای برخی از سناریوهای خاص مفید هستند، اما به طور مستقیم بر عملکرد بازی تأثیر نمی گذارند.

رمزگذاری بیتلاکر

ویندوز ۱۱ پرو رمزگذاری BitLocker را برای ایمن‌سازی سیستم و درایوهای شما ارائه می دهد. در حالی که این یک ویژگی عالی برای محافظت از داده های حساس است، اما به عملکرد بازی کمکی نمی کند. گیمرهایی که صرفاً روی به حداکثر رساندن FPS و به حداقل رساندن تأخیر تمرکز می کنند، هیچ مزیت مستقیمی از BitLocker نخواهند دید.

همچنین بخوانید  خاموش کردن فایروال ویندوز 11 با استفاده از 2 روش ساده

کنترل بیشتر در به روزرسانی

یکی از زمینه‌هایی که ویندوز ۱۱ پرو می‌تواند برای گیمرها مفید باشد، کنترل به‌روزرسانی‌ها است. کاربران حرفه‌ای می‌توانند به‌روزرسانی‌ها را به‌طور مؤثرتری به تعویق بیاندازند و خطر بروز به‌روزرسانی‌های ناخواسته را کاهش دهند که جلسه بازی را قطع کند یا بی‌ثباتی ایجاد کند. با این حال، حتی با Windows 11 Home، به‌روزرسانی‌ها را می‌توان متوقف کرد یا برنامه‌ریزی کرد، بنابراین این یک مزیت جزئی است.

پشتیبانی از سخت‌افزار بیشتر

ویندوز ۱۱ پرو از رم بیشتری (تا ۲ ترابایت در مقایسه با ۱۲۸ گیگابایت در صفحه اصلی) پشتیبانی می کند. در حالی که این برای ایستگاه های کاری یا تنظیمات درجه سرور مرتبط است، اما برای بازی بی ربط است، زیرا حتی رایانه های شخصی بازی سطح بالا به ندرت از ۶۴ گیگابایت رم فراتر می روند.

بهترین نسخه ویندوز ۱۱ برای گیم کدام است ؟

برای اکثریت قریب به اتفاق گیمرها، Windows 11 Home بهترین نسخه است. تمام ویژگی‌های ضروری بازی مانند DirectStorage و Auto HDR را بدون هزینه اضافی یا هزینه‌های مربوط به نسخه Pro ارائه می‌کند. Windows 11 Home تجربه‌ای روان و بهینه را برای بازی ارائه می‌کند و همه چیزهایی را که اکثر کاربران نیاز دارند را بدون پیچیدگی غیر ضروری ارائه می‌دهد.

عماد نوری

نویسنده و مدیر وب سایت بایت 360. به زبان ساده، پیچیدگی‌های تکنولوژی به خصوص سیستم عامل ویندوز رو توضیح میدم. همواره به دنبال نوآوری و ارائه محتوای به‌روز در دنیای فناوری هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا