اخبار موبایل و تبلت

بهترین تبلت های اندرویدی ۲۰۲۴

تبلت های اندرویدی، همچنان در این چند ساله نقش مهمی در زندگی روزمره افراد ایفا می کنند، مواردی که با ارائه قابلیت های متنوع نیاز های مختلف کاربران را پاسخ می دهند. تبلت های اندرویدی به دلیل انعطاف پذیری و تنوع بالای خود همواره جزو محبوب ترین ها بوده اند. تبلت هایی که برای پخش فیلم، بازی کردن و جستجوی وب می تواند بسیار کارآمد باشد.

با ورود به سال ۲۰۲۴، تولید کنندگان برجسته ای مانند سامسونگ، وان پلاس و لنوو مدل های جدید و پیشرفته ای را به بازار عرضه کرده اند. این دستگاه‌ها اکنون با قدرت پردازشی بالا، نمایشگرهای با کیفیت و امکانات متنوع، انتخاب‌های جذابی برای کاربران مختلف، از جمله دانشجویان، طراحان و حتی گیمرها فراهم کرده‌اند.

در این مقاله سعی کرده ایم به انتخاب بهترین تبلت های اندرویدی ۲۰۲۴ بپردازیم. از تبلت‌های قدرتمند مناسب گیمینگ تا مدل‌های مقرون‌به‌صرفه برای استفاده روزمره، در اینجا هر چیزی که نیاز دارید را خواهید یافت.

تبلت OnePlus Pad

تب لت وان پلاس پد

وزن ۵۵۲ گرم
ابعاد تبلت ۲۵۸ * ۱۸۹.۴ * ۶.۵ میلی متر
نسخه سیستم عامل اندروید ۱۴
ابعاد نمایشگر ۱۱.۶ اینچ
کیفیت نمایشگر ۲۰۰۰ * ۲۸۰۰ پیکسل
رم ۸ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
پردازنده داخلی MediaTek Dimensity 9000
دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
حجم باتری ۹,۵۱۰ میلی آمپر

اولین و یکی از بهترین تبلت های اندرویدی ما OnePlus Pad است. دستگاهی با روکش سبز که آن را با سایر موارد متمایز می کند. این شامل، یک نمایشگر ۱۱.۶ اینچی، با کیفیت ۲۰۰۰ در ۲۸۰۰ پیکسل، فناوری + HDR10، دالبی ویژن، نسبت نمایشگر ۸۴.۲ درصد و روشنایی تصویر ۵۰۰ نیت است. اما چشمگیر ترین ویژگی خاصی که در صفحه نمایش وان پلاس پد دریافت می کنیم، مربوط به نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی آن است. به این معنا که می توان حرکات و انیمیشن های بسیار نرم را دریافت کرد.

در بخش داخلی، وان پلاس پد از یک تراشه MediaTek Dimensity 9000، پردازنده گرافیکی ARM G710، رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت بهره می برد. اگرچه، در سری پرچمدار گوشی های وان پلاس، از پردازنده های اسنپ دراگون نسل سوم استفاده می شود، اما همچنان Dimensity 9000 به عنوان یک سخت افزار رده بالا محسوب می شود.  به این معناکه می تواند در اجرای برنامه و یا بازی ها عملکرد مناسبی داشته باشد.

همچنین بخوانید  ایسوس Zenfone 6 با دوربین چرخشی و باتری 5000 میلی آمپری

وان پلاس پد، در عمر باتری نیز بسیار خوب عمل کرده است. یک باتری با حجم ۹۵۱۰ که می تواند چیزی در حدود ۲۰ روز را به صورت آماده باش فعالیت کند. این از یک شارژر ۶۷ واتی بهره می برد که می تواند طی ۸۰ دقیقه زمان شارژ تبلت را از صفر به ۱۰۰ برساند.

تبلت سامسونگ گلکسی تب اس۹ اولترا

تبلت سامسونگ گلکسی تب 9 اولترا

وزن ۷۳۲ گرم
ابعاد تبلت ۳۲۶.۴ * ۲۰۸.۶ * ۵.۵ میلی متر
نسخه سیستم عامل اندروید ۱۳
ابعاد نمایشگر ۱۴.۶ اینچ
کیفیت نمایشگر ۱۸۴۸ * ۲۹۶۰ پیکسل
رم ۱۲/۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶/۵۱۲ و ۱ ترابایت
پردازنده داخلی Snapdragon 8 Gen 2
دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل واید و ۸ مگاپیکسل اولتراواید
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید
حجم باتری ۱۱,۲۰۰ میلی آمپر

سامسونگ گلکسی تب اس ۹ اولترا دارای یک نمایشگر ۱۴.۶ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۸۴۸ * ۲۹۶۰ پیکسل، نسبت نمایشگر ۹۰.۷ و فناوری +HDR10 بهره می برد. همچنین نرخ تازه سازی آن ۱۲۰ هرتز خواهد بود. فرایندی که به اجرای روان ویدیو ها کمک می کند. اما، اگر می خواهید میزان بیشتری از باتری را ذخیره کنید، می توانید آن را به ۶۰ هرتز نیز برسانید.

نمایشگر همچنان دارای دو رنگ Natural و Vivid است. اولی، رنگ ها را به صورت طبیعی نشان می دهد. اما دومی رنگ ها پررنگ و اشباع شده خواهند بود.

گلکسی تب اس ۹ اولترا از تراشه Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy استفاده می کند. سخت افزاری میان رده که همچنان می تواند سرعت قابل قبولی را در اجرای بازی و یا برنامه ها ارائه دهد. این در کنار، رم ۱۶ گیگابایتی و پردازنده گرافیکی Adreno 740 می تواند بیان گر آن باشد که می تواند بسیاری از فرایند های نیمه سنگین را در دستگاه انجام دهید.

تبلت Samsung Galaxy Tab S9 FE Plus

تبلت Samsung Galaxy Tab S9 FE Plus

وزن ۶۲۷ گرم
ابعاد تبلت ۲۸۵.۴ * ۱۸۵.۴ * ۶.۵ میلی متر
نسخه سیستم عامل اندروید ۱۴
ابعاد نمایشگر ۱۲.۴ اینچ
کیفیت نمایشگر ۱۶۰۰ * ۲۵۶۰ پیکسل
رم ۸/۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
پردازنده داخلی Samsung Exynos 1380
دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل واید و ۸ مگاپیکسل اولتراواید
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی اصلی
حجم باتری ۱۰,۰۹۰ میلی آمپر

گلکسی تب اس ۹ اف ای پلاس یکی از آن دسته تبلت هایی است که در کنار قیمت مناسب، سخت افزار قابل قبول را ارائه می دهد. قیمت پایه این دستگاه ۶۰۰ دلار و در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۲۳ عرضه شده است.

اگر به استفاده از نمایشگر های روشن علاقه دارید، Samsung Galaxy Tab S9 FE Plus می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این دستگاه دارای نمایشگر ۱۲.۴ اینچی از نوع IPS LCD است. کیفیت آن ۱۶۰۰ * ۲۵۶۰ پیکسل خواهد بود و می تواند مقدار روشنایی ۶۷۰ نیت را در فضای باز ارائه کند. این بار نرخ تازه سازی به ۹۰ هرتز می رسد که هنوز هم مناسب است، اما این معنی را می دهد که ممکن است حین پیمایش نرم و روان نباشد.

همچنین بخوانید  تلفن هوشمند Galaxy A21 Simple SCV49 سامسونگ معرفی شد

یک باتری با حجم ۱۰,۰۹۰ میل آمپر در Galaxy Tab S9 FE Plus وجود دارد. به این معنی که می تواند در استفاده های زیاد یک روز کامل را دوام بی آورد. این دستگاه از شارژر سریع ۴۵ واتی بهره می برد که می توانید در حدود ۹۰ دقیقه یک باتری با میزان شارژ ۱۰۰ درصد داشته باشید.

از آنجایی که این دستگاه از تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ سامسونگ بهره می برد، قطعا قدرتمند ترین تبلت لیست ما نخواهد بود. ممکن است، با اجرای زیادی از برنامه ها و سوئیچ بین آنها با مشکل مواجه شود. با این حال، برای افراد معمولی که یک تبلت اندرویدی بزرگ را می خواهند قابل قبول است.

تبلت Lenovo Tab Extreme

تبلت Lenovo Tab Extreme

وزن ۷۴۰ گرم
ابعاد تبلت ۳۲۷.۸ * ۲۱۰.۸ * ۵.۹ میلی متر
نسخه سیستم عامل اندروید ۱۳
ابعاد نمایشگر ۱۴.۵ اینچ
کیفیت نمایشگر ۱۸۷۶ * ۳۰۰۰ پیکسل
رم ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
پردازنده داخلی Mediatek Dimensity 9000
دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل واید و ۵ مگاپیکسل اولتراواید
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی اصلی
حجم باتری ۱۲,۳۰۰ میلی آمپر

اگر به تبلتی احتیاج دارید که به بزرگی یک لپ تاپ، و به همان اندازه قدرتمند باشد، Lenovo Tab Extreme گزینه مناسبی خواهد بود. ممکن است طراحی ساده ای داشته باشد، اما همچنان دارای نمایشگر بزرگ ۱۴.۵ اینچی از نوع OLED، رزولوشن ۱۸۷۶ در ۳۰۰۰، نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و فناوری تصویری +HDR10 و Dolby Vision است که می تواند تصاویر با کیفیت بالا را ارائه کند.

در بخش داخلی، Lenovo Tab Extreme از یک تراشه Mediatek Dimensity 9000 در کنار رم ۱۲ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. اگرچه، پردازنده داخلی به عنوان یک سخت افزار پرچمدار شناخته نمی شود، اما همچنان در اجرای بسیاری از برنامه  یا بازی ها بدون مشکل خواهد بود.

حجم باتری، به ۱۲,۳۰۰ میلی آمپر می رسد که می تواند در فعالیت های سبک تا چند روز روشن بماند. این دستگاه از یک شارژر ۶۸ واتی بهره می برد که برای شارژ کامل از صفر تا ۱۰۰ به ۲ ساعت زمان نیاز دارد.

عماد نوری

نویسنده و مدیر وب سایت بایت 360. به زبان ساده، پیچیدگی‌های تکنولوژی به خصوص سیستم عامل ویندوز رو توضیح میدم. همواره به دنبال نوآوری و ارائه محتوای به‌روز در دنیای فناوری هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا