رپورتاژ آگهی

آموزش رایگان زبان با پادکست انگلیسی

آموزش رایگان زبان با پادکست انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی با پادکست، ازجمله روش‌های مدرنیه که این روزها خیلی همه‌گیر شده و البته تاثیر زیادی هم بر فهم و درک بهتر مفاهیم انگلیسی داره. درواقع پادکست با ارائه استانداردهایی جدید، درکی نوین از مفاهیم رایج و پرتکرار زبان انگلیسی ایجاد کرده. در این مطلب، قصد داریم ضمن بررسی روش‌های صحیح شنیدن پادکست انگلیسی مبتدی و پیشرفته، مزایای یادگیری زبان به این روش رو هم بیان کنیم.

 

زبان با پادکست انگلیسی

نکات مهم برای یادگیری زبان با پادکست انگلیسی

پادکست‌هایی که با محوریت زبان‌آموزی منتشر شدن، موضوعات مختلف، سطوح مختلف، مفاهیم مختلف و ده‌ها تفاوت دیگه باهم دارند. به‌ همین ‌دلیل، توجه به موارد زیر تاثیرگذاری بیشتری در یادگیری زبان با این روش داره.

خودتان را سریعا درگیر معانی کلمات نکنید

اگه اولین باره که با شنیدن پادکست می‌خواید زبان خودتون رو قوی کنید، احتمالا در همون چند دقیقه اول ناامید می‌شید. دلیل این موضوع اینه که به‌جای تمرکز روی مفهوم و موضوع کلی محتوا، تمرکزتون رو روی معانی کلمات گذاشتید. باتوجه‌به اینکه پادکست یه فایل صوتی و غیرمتنیه، پس بیان کلمات هم به‌سرعت صورت می‌گیره و صبر و حوصله بیشتری نیاز داره.

فایل صوتی را با متن آن گوش دهید

در ابتدای کار، شنیدن پادکست انگلیسی با متن، ضرورت بالایی داره. بنابراین تا وقتی که به حد مناسبی از مهارت شنیداری نرسیدید، باید هنگام گوش ‌دادن به محتوای در حال پخش، متنش رو هم بخونید تا به‌مرور فهم خودتون از جملات رو بهبود بدید. این کار به درک لحظه‌ای شما از محتوایی که می‌شنوید کمک می‌کنه و همچنین، سرعت تجزیه و تحلیل ذهن شما رو هم بالا می‌بره. اگه می‌خواید به‌صورت اصولی روال زبان‌آموزشی رو پیگیری کنید و یادگیری سریع‌تری داشته باشید، باید در اوایل شروع به کارتون، متن‌های عمومی‌تر که محتوای غیرتخصصی دارند رو گوش بدید.

همچنین بخوانید  راهنمای سفر به بندرعباس و جزایر جنوب

 

زبان با پادکست انگلیسی

پادکستی کوتاه و مناسب با سطح خود گوش دهید

برای شروع بهتره از یه پادکست انگلیسی کوتاه شروع کنید تا بتونید انتظار بهتری از خودتون برای درک محتوای در حال پخش داشته باشید. قاعدتا انتخاب پادکست‌های یک‌ساعته در شروع کار، شما رو دلسرد و ناامید می‌کنه. پس به یاد داشته باشید که پیشرفت خودتون رو گام‌به‌گام پیش ببرید. همچنین، اگه می‌خواید این کار رو با یه پادکست طولانی انجام بدید، بهتره فایلش رو به چند بخش مختلف تقسیم کنید تا نتیجه بهتری دریافت کنید.

سطح فهم و درک خود را معیار انتخاب قرار دهید

موضوع مهم بعدی که باید بهش دقت داشته باشید، استفاده از محتوایی هست که تناسب خوبی با سطح فهم و درک شما داشته باشه. بی‌شک، انتخاب یه پادکست خیلی‌خیلی تخصصی و پیچیده، باعث دلسردی شما در ابتدای یادگیری می‌شه. شروع کار با یه پادکست انگلیسی سطح متوسط قطعا چاره کار شماست، یعنی محتوایی که نه بسیار سخت باشه و نه بسیار آسون که شما رو بدون چالش رها کنه.
علاوه‌بر این، باید به موسسه شکوه دانش هم اشاره کنیم که یه مرجع آموزش زبان تخصصی و حرفه‌ای محسوب می‌شه که پادکست انگلیسی رایگان در سطح متوسط، مبتدی و پیشرفته برای علاقه مندان به یادگیری زبان با پادکست آماده کرده است.

چالش‌پذیر باشید و روی تحلیل جزء‌به‌جزء وقت بیشتری بگذارید

گام بعدی در یادگیری زبان به‌کمک پادکست، اینه که به‌سراغ تحلیل و موشکافی برید. در این مرحله، شما کلیت یه محتوای صوتی رو فهمیدین و می‌دونید گوینده درباره چه چیزی صحبت کرده. حالا نوبت اینه که در دفعات دوم و سوم، محتوای پادکست رو بشکافید و هر جزء رو به‌دقت بررسی کنید. در این مرحله، به‌مرور آماده فهم و یادگیری کلمات هم خواهید شد. سعی کنید کلماتی که اولین‌باره با اونا روبه‌رو شدید رو از طریق جملات قبل و بعدشون درک کنید. برای این کار هم صدها پادکست انگلیسی با متن رایگان در سایت شکوه دانش وجود داره که می‌تونید به کمک همین متن‌های آماده، فرآیند تجزیه و تحلیل رو انجام بدید.

مزایای شنیدن پادکست در یادگیری زبان انگلیسی

تا اینجا، روش‌های صحیح جهت شنیدن یه پادکست بررسی شد؛ حالا در ادامه، مزایای شنیدن پادکست رو به شما یادآور می‌شیم تا با کمک این ویژگی‌های مهم بتونید نهایت استفاده از این فایل‌های صوتی رو ببرید و یادگیری سریع‌تری رو هم تجربه کنید.

بهبود مهارت شنیداری

بی‌شک در یادگیری زبان، مهارت شنیداری، موضوعی حیاتی و اساسی محسوب می‌شه. مهم‌ترین ویژگی پادکست‌ها در این زمینه رو باید بهبود بخشیدن مهارت شنیداری زبان‌آموزان دونست. به عبارتی دیگه، در اولین پادکست‌هایی که گوش کردید، کلیت محتوا غیرقابل درک بوده، اما پس ‌از گوش‌ دادن به ده‌ها پادکست انگلیسی کوتاه، متوجه می‌شید که مهارت‌های شنیداری شما بهبود پیدا کرده و می‌تونید ساده‌تر و سریع‌تر متوجه کلمات گوینده بشید.

همچنین بخوانید  شرکت طراحی سایت و سئو لاگ

درک بهتر مکالمات

مزیت مهم بعدی در شنیدن پادکست رو باید تاثیرگذاری روی مهارت مکالمه‌ای زبان‌آموزان دونست. درواقع پادکست، یه محصول برگرفته ‌از رایج‌ترین اصول مکالمات کاربران انگلیسی‌زبانه که با گوش‌ دادن بهش می‌تونید سبک و سیاق دقیق انجام مکالمه رو یاد بگیرید و همچنین، در انتخاب کلمات نیز دست بازتری داشته باشید. مثلا اگه تا دیروز برای توصیف یک وضعیت بد، اون رو Very Bad گفتید، حالا از کلمه Worse استفاده می‌کنید.

 

زبان با پادکست انگلیسی

آشنایی با گرامر و اصول پایه‌ای

اگه به‌خاطر داشته باشید، دانش‌آموزان در مدارس از گرامر فراری بودند، اما گوش‌ دادن به یه پادکست انگلیسی با متن، به‌مراتب جذابیت بیشتری براشون داشت. دلیل این موضوع مدت‌ها قبل کشف شده و متخصصان زبان‌آموزی متوجه شدند که یادگیری کتابی گرامر قرار نیست کمک زیادی به زبان‌آموز بکنه و کاربر باید با کمک پادکست‌های مکالمه‌ای و گفتگو‌محور، ذهن خودش رو به عمق اصول گرامر و دستور زبان گره بزنه.

افزایش دامنه یادگیری لغات

یادگیری لغت و معنی هرکدوم، پایه و اساس یادگیری زبان حساب می‌شه. مزیت مهم بعدی که پادکست‌ها دارن، تاثیرگذاری روی افزایش دامنه یادگیری لغاته. به‌طور مثال، وقتی که به یک پادکست با موضوع ورزش گوش بدید، با تعداد زیادی از کلمات مرتبط با این حوزه آشنا می‌شید و این سبک ‌از آشنایی با تعداد کلمات بیشتر، مثل روش تدریس مدارس نیست که بعد مدتی دوسوم کلمات فراموش بشن. شنیدن پادکست انگلیسی با متن کمی می‌کنه تا شما با صدها کلمه جدید و مرتبط آشنا بشید و در گذر زمان هم تعداد خیلی کمی رو فراموش کنید.

یادگیری صحیح و اصولی تلفظ کلمات

یکی ‌از شاخص‌ترین ویژگی محتواهای صوتی که مشابهش رو نمی‌شه در کتاب‌های آموزشی پیدا کرد، مسئله تلفظ کلماته. تصور کنید برای اولین ‌بار با کلمه Ancient روبه‌رو شدید، این کلمه رو چطوری می‌خواید تلفظ کنید؟ ان‌سینت؟ تاثیرگذاری پادکست دقیقا در همین نقطه است که کمک می‌کنه تا تلفظ این کلمه رو به‌صورت درست و اصولی، اِن‌شِنت (ˈān (t) SHənt) ادا کنید.

درک و فهم سریع‌تر مفاهیم گفتاری

یکی ‌از تاثیرات مهم پادکست‌ها که اغلب به اون توجه زیادی نشده، اما هر زبان‌آموزی یه روز متوجهش می‌شه، مسئله درک و فهم سریع‌تر مفاهیم گفتاریه؛ هنگامی که دو نفر با زبان انگلیسی صحبت کنند، شما سریع‌تر متوجه موضوع مکالمه بین اون دو نفر شده و دیگه نیازی نیست که حتما همیشه با یه پادکست انگلیسی مبتدی روبه‌رو باشید تا منظور گوینده رو به‌خوبی درک کنید. به ‌بیانی بهتر، به‌مرور قدرت تشخیص موضوع مکالمات واسه کاربر آب خوردن می‌شه.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین شرکت نصب دوربین مداربسته، دی ام اس DMS

 

زبان با پادکست انگلیسی

با کمک پادکست‌ها، معلم و کلاس را به خانه ببرید

در این مطلب، دو موضوع مهم یعنی روش‌های صحیح و اصولی در گوش ‌دادن به پادکست و همچنین مزیت‌های این روش آموزشی رو بررسی کردیم. به‌طورکلی، باید گفت که امروزه پادکست‌ها در دسته‌بندی‌های مختلفی ارائه شدن که هرکدوم از این محتواها برای یک دسته از زبان‌آموزان مناسبه و همین تنوع، دلیل اصلی رشد یادگیری زبان در جامعه است. آموزشگاه زبان شکوه دانش که به یادگیری زبان با پادکست تاکید داره یک مجموعه آموزشی موفق در حوزه آموزش زبان انگلیسی است که در سطوح مختلف مقدماتی، متوسطه و دوره های پیشرفته زبان به صورت کاملا مکالمه محور فعالیت می‌کند که زبان‌آموزان می‌توانند هم به صورت حضوری و یا آنلاین در این دوره ها شرکت کنند.
شکوه دانش همچنین در بحث زبان‌آموزی به کاربران خودش، از به‌روزترین روش‌های تدریس دانشگاه آکسفورد و کمبریج بهره می‌گیره. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تونید به وب‌سایت shokouhedanesh.com مراجعه کنید یا برای دریافت مشاوره، با شماره تلفن ۰۲۱۵۵۶۷۹۷۲۷ تماس بگیرید.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا