آموزش کامپیوتر و لپ تاپ

کامپیوتر همه کاره چیست؟

کامپیوتر همه کاره چیست و چه کاربردی دارد؟ تفاوت کامپیوتر معمولی با آل این وان در چیست؟ آیا می‌توان قطعات All in one را ارتقا بخشید؟ کامپیوتر همه کاره این روزها جایگزین سیستم دسکتاپ شده و به سبب امکاناتی که در دسترس کاربران قرار می‌دهد محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این دستگاه فضای کمی را اشغال کرده بدین ترتیب تمامی قطعات ضروری چون فن، پردازنده، کارت گرافیک، حافظه، اسپیکر و … را درون مانیتور تعبیه کرده است. علاوه بر تمامی این موارد حرارت کمی ایجاد کرده و به همین خاطر هم در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند. در صورتی که به دنبال تهیه و خرید این دستگاه هستید برای کار با آن تنها به یک موس و کیبورد نیاز پیدا خواهید کرد، همچنین محصول پس از روشن کردن شبیه به یک سیستم عادی عمل می‌کند. 

مزایای کامپیوتر همه کاره

آل این وان به دلیل ساختار منحصر به فرد و طراحی خاصی که دارد مزایای بی شماری را با خود به دنبال داشته که از جمله مهمترین آن‌ها باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  1. از بزرگترین مزایای این محصول باید حجم کوچک آن را در نظر بگیریم، بنابراین مانیتور تمامی قطعات سخت افزاری را درون خود جای داده و به راحتی قابل استفاده در فضای کوچک است.
  2. صفحه نمایشگر محصول کیفیت مطلوبی داشته و با رنگ زنده و زاویه دید گسترده در دسترس قرار گرفته است.
  3. از جمله مهمترین مزایای کامپیوتر همه کاره را باید اندازه متنوع در نظر بگیریم در نتیجه با توجه به نیاز خود آن را خریداری کنید.
  4. نصب و راه اندازی آسانی داشته و برای استفاده از آن نیاز نیست لوازم جانبی تهیه کنید.
  5. به دلیل ساختاری که دارد شرایط را برای جابجایی فراهم کرده و این امکان را دارید تا آن را حمل و نقل کنید. 
  6. در برخی مدل‌ها دارای نمایشگر لمسی بوده در نتیجه عملکرد ساده‌تری از خود نشان می‌دهد.

تفاوت آل این وان با کامپیوتر

 

تفاوت ال این وان و کامپیوتر

فرق PC با کامپیوتر همه کاره چیست؟ تفاوت آل این وان با کامپیوتر از نظر طراحی، ارتقا، قابلیت حمل و نقل، قیمت و … مشخص می‌شود. از جمله مهمترین پارامترهایی که این دو دستگاه را از یکدیگر متمایز می‌سازد باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. دستگاه همه کاره طراحی مینیمالی داشته در صورتی که PC با ابعاد بزرگتری در دسترس قرار گرفته به همین دلیل به فضای بیشتری احتیاج دارد.
  2. نصب و راه اندازی آل این وان آسان‌تر بوده و در بازه زمانی کوتاه انجام می‌شود در صورتی که دستگاه معمولی به اتصال مجزا نیاز پیدا می‌کند.
  3. در مقایسه قیمت باید گفت که محصول عادی به دلیل انتخاب اجزا قیمت کمتری نسبت به محصول همه کاره دارد.
  4. دستگاه همه کاره قابل حمل و نقل بوده و در هر محیطی شرایط را برای استفاده فراهم می‌کند در صورتی که PC معمولا ثابت است.

تفاوت آل این وان و لپ تاپ

 

تفاوت آل این وان و لپ تاپ

ممکن است با خود بپرسید که تفاوت لپ تاپ با کامپیوتر همه کاره چیست؟ در مقایسه آل این وان و لپ تاپ باید بگوییم که این دو دستگاه کارایی یکسانی داشته اما به دلیل فرم و طراحی از جهات مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. 

ویژگی دستگاه

کامپیوتر همه کاره

لپ تاپ

طراحی

یکپارچه و قابل حمل

قابل حمل

عملکرد

عملکرد قدرتمند

با توجه به قطعات، عملکرد متغیر

قیمت

قیمت بالا

قیمت متنوع

قابلیت ارتقا

محدود

قابلیت ارتقا دارد

آیا امکان ارتقا قطعات آل این وان وجود دارد؟ 

قابلیت ارتقا این دستگاه به پارامترهای مختلفی بستگی دارد، یکی از نکات مهم مدل محصول به شمار می‌رود. به طور معمول نمی‌توان سخت افزار آن را ارتقا بخشید و در صورتی که قصد دارید این کار را انجام دهید بهتر است از کارشناسان در این حوزه مشاوره دریافت کرده و قطعاتی را برای ارتقا انتخاب کنید که با مشخصات دستگاه تناسب داشته باشد. محدودیت در ارتقای دستگاه به سبب طراحی یکپارچه، لحیم شدن قطعات و محدودیت‌های ساختاری دستگاه خواهد بود. بنابراین نمی‌توانید تمامی قسمت‌های این وسیله را ارتقا بخشید و تنها بخش‌هایی چون رم و هارد دیسک امکان تعویض را برایتان فراهم می‌کنند، در نتیجه با در نظر گرفتن این موضوع نمی‌توانید کارت گرافیک و پردازنده را تغییر دهید. در صورتی که با کمبود حافظه یا کندی در عملکرد مواجه شدید بهتر است به فکر تعویض رم و هارددیسک کامپیوتر همه کاره خود باشید.

آل این وان لمسی یا غیر لمسی

خرید آل این وان لمسی یا غیر لمسی به نیاز خریدار بستگی دارد در نتیجه بهتر است پیش از تهیه آن به طور دقیق مزایا و معایب هر کدام را مورد بررسی قرار دهید.

  1. نمایشگر لمسی به دلیل تعامل مستقیم به آسانی مورد استفاده قرار گرفته در صورتی که نمایشگر غیر لمسی برای کار به ماوس و کیبورد نیاز پیدا خواهد کرد. 
  2. در برخی از گزارشات اشاره شده که کامپیوتر همه کاره لمسی انرژی بیشتری مصرف کرده در صورتی که محصول غیر لمسی به انرژی کمتری نیاز دارد.
  3. از جمله مهمترین تفاوت‌ها در این زمینه باید به قیمت محصولات اشاره کنیم که به طبع اگر وسیله لمسی باشد با هزینه بیشتری در دسترس قرار می‌گیرد.
  4. در مدل غیر لمسی برای استفاده از برخی نرم افزارها و برنامه‌ها با محدودیت مواجه خواهید شد که این موضوع در All in one لمسی مشاهده نمی‌شود.

مرکز خرید آل این وان در تهران

در صورتی که به دنبال مرکز خرید آل این وان در تهران هستید بهتر است مرجع این دستگاه را برای خرید انتخاب کنید. تین سیس از جمله بهترین‌ها در شهر تهران است که طیف گسترده‌ای از تجهیزات را در اختیار قرار داده به همین دلیل هم شرایطی را به وجود آورده تا با خیال راحت با در نظر گرفتن سلیقه و بودجه خود کالایی را سفارش دهید که به آن نیاز دارید. بر این اساس پیشنهاد می‌شود در ابتدا با کارشناسان این حوزه صحبت کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید تا با آگاهی کامل به تهیه و خرید تجهیزات بپردازید. نکته مثبتی که در مورد این مرکز خرید کامپیوتر همه کاره وجود دارد را باید این موضوع در نظر بگیریم که تمامی لوازم و دستگاه‌های خود را با تضمین اصالت و کیفیت عرضه کرده به همین خاطر نیاز نیست نگران خرید اینترنتی یا حضوری از این فروشگاه باشید.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا