آموزش فتوشاپ

آموزش ریست کردن تنظیمات فتوشاپ

گاهی اوقات ممکن است بدون اینکه متوجه آن شویم تنظیمات مهمی را در فتوشاپ تغییر می دهیم و همین امر باعث ایجاد مشکلاتی برای نرم افزار می شود به طوری که بعضاً ممکن است، نرم افزار کارایی اولیه خود را از دست بدهد. در این مقاله قصد داریم با استفاده از چندین روش تنظیمات فتوشاپ را به حالت اولیه برگردانیم.

نحوه بازیابی پنل ها در فتوشاپ

باز نشانی پنل ها در فتوشاپ

یکی از مشکلات رایج کاربران، ناپدید شدن پنل ابزار در حین استفاده از نرم افزار می باشد. برای حل این مشکل کافیست به منوی  Windows رفته و در انتها گزینه های Option, Application Frame و Tools را فعال نمایید. این فرایند برای دیگر ابزار فتوشاپ نیز یکسان می باشد و شما می توانید با استفاده از این روش پنل های دلخواه خود را در رابط کاربری اضافه نمایید.

تغییر رابط کاربری در فتوشاپ

رابط کاربری فتوشاپ

فتوشاپ دارای یک سری فضاهای کاری از پیش تعیین شده است که می توانید یکی از آنها را مطابق با کار خود انتخاب نمایید. هر کدام از فضا ها به شما این امکان را می دهد که به یک سری از ابزار دسترسی داشته باشید، در واقع پس از انتخاب هر کدام از آنها رابط کاربری متناسب با آن تغییر پیدا می کند. برای این منظور شما می توانید با رفتن به Windows > Workspace و انتخاب یکی از گزینه های فهرست شده می توانید رابط کاربری خود را تغییر دهید.

نحوه بازنشانی رابط کاربری در فتوشاپ

بازنشانی رابط کاربری فتوشاپ

گاهی اوقات ممکن است برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که پس از ورود به برنامه رابط کاربری فتوشاپ به طور کلی تغییر کرده است. در واقع پنل هایی که در روز های قبل از آن استفاده می کردید دیگر نمایش داده نمی شود. برای حل این مشکل تنها کافیست به Windows > Workspace > Reset Essentials بروید و تمام تنظیمات ایجاد شده در برنامه را ریست نمایید. (توجه داشته باشید که در صورت نبود حتی یک پنل نیز شما می توانید از این روش برای نمایش آن استفاده کنید)

یکی از راه های دیگر برای ایجاد تغییر در رابط کاربری، ایجاد فضای کاری جدید در فتوشاپ است. شما می توانید پس از ورود به Windows > Workspace > New Workspace رابط کاربری خود را تنظیم و ذخیره نمایید. (با استفاده از این روش می توانید تمام پنل های ایجاد شده را شخصی سازی کنید.)

همچنین بخوانید  دانلود نرم افزار draw.io - ترسیم کننده انواع فلوچارت ها و دیاگرام های مختلف

نحوه بازنشانی ابزار ها در فتوشاپ

ابزار فتوشاپ

هنگامی که تنظیمات یک ابزار را در فتوشاپ سفارشی می کنید، تنظیمات شما ذخیره می شود تا بتوانید برای دفعات بعد نیز از آن ابزار استفاده کنید. گاهی ممکن است شما دیگر نیاز به آن مشخصات نداشته باشید از این رو می توانید با استفاده از مراحل زیر ابزار خود در فتوشاپ را بازنشانی نمایید :

  • ابتدا ابزار Move Tool را از نوار ابزار انتخاب نمایید.
  • بر روی ابزار انتخاب شده در قسمت Toolbar کلیک راست کنید.
  • گزینه Reset All Tools را انتخاب نمایید.
  • گزینه OK را برای تایید انتخاب نمایید.

چگونه تمامی تنظیمات ایجاد شده در فتوشاپ را بازنشانی کنیم

فتوشاپ تنظیمات سفارشی سازی شما را در یک فایل ذخیره سازی می کند. اگر می خواهید فتوشاپ را به حالت اولیه ای که نصب کرده اید برگردانید، کافیست مراحل زیر را را دنبال کنید:

  • بر روی آیکون فتوشاپ کلیک کنید و به سرعت کلید های Shift + Ctrl + Alt را نگه دارید.
  • یک پیام دریافت خواهید کرد که از شما می پرسد آیا میخواهید فایل تنظیمات فتوشاپ را حذف کنید. برای ادامه بر روی Yes کلیک کنید.
  • اکنون فتوشاپ به تنظیمات کارخانه باز می گردد.

در پایان نیز پس از بازگشت فتوشاپ به حالت پیش فرض می توانید آن را با نیاز های خود شخصی سازی کنید.(می توانید پنل های مورد نیاز خود را اضافه، کوچک و یا برخی از آنها را حذف نمایید).

عماد نوری

نویسنده و مدیر وب سایت بایت 360. به زبان ساده، پیچیدگی‌های تکنولوژی به خصوص سیستم عامل ویندوز رو توضیح میدم. همواره به دنبال نوآوری و ارائه محتوای به‌روز در دنیای فناوری هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا